From Wikipedia, the free encyclopedia
Tomasu Alfonsi (U Mucale 1863- Bologna 1947) hè statu un autore è pueta corsu.
Tomasu Alfonsi nascì in U Mucale u 21 d'aostu 1863. Friquenta i frati in u cunventu di Curbara. Studieghja dinù in Calvi è in Pigna incù u fratellu, chì era prete.[1] Diventa dopu duminicanu. Chetta a Corsica in u 1878 è parte per l'Italia induv'ellu sterà dopu durante a so vita, vultendu di tantu in tantu in Corsica. Era frate à u Cunventu Patriarcale San Dumenicu di Bologna, induv'ellu fù prufissore di filusufia è di teulugia à parte di u 1889.[2]
Scrivia e puesie in u parlatu balaninu di a lingua corsa in A Muvra cù u pseudonimu di U Babbuziu. Hà scrittu dinù in L'Annu Corsu.
Hà scrittu dinù in talianu è in corsu in l’Archivio Storico di Corsica, Corsica Antica e Moderna, è Il Telegrafo. Ma i so testi cuncirnavanu a Corsica: Santa Restituta, a lingua corsa è a so ortograffia, a toponimia, l'usanze è i pruverbi corsi.
Hà publicatu dinù in i ghjurnali è riviste d'Italia parechji studii nantu à a religione è a storia.[3] Hè statu dinù l'autore d'un picculu dizziunariu di corsu intitulatu Il dialetto corso nella parlata balanina, publicatu in u 1932.
Tomasu Alfonsi morse in Bulogna u 3 di ghjinnaghju 1947.
Seamless Wikipedia browsing. On steroids.
Every time you click a link to Wikipedia, Wiktionary or Wikiquote in your browser's search results, it will show the modern Wikiwand interface.
Wikiwand extension is a five stars, simple, with minimum permission required to keep your browsing private, safe and transparent.