From Wikipedia, the free encyclopedia
A malma cumuna (Malva sylvestris) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Malvaceae.
A malma cumuna hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Malvaceae. Si distingui da i so grandi fiora malmi à forma d'umbutu è i so casci lubati è dintati. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 1 à 1,5 metru è pussedi un picciolu rittu è pilutu.
A malma cumuna hè urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali, ma hè stata intradutta in numarosi righjoni di u mondu par via di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali. Cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. Omu a trova ancu in i giardini è i parchi.
A malma cumuna hè una pianta à fiuritura estiva. I so fiora, chì appariscini da ghjugnu à sittembri, sò ricchi di nettaru è attirani numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di a malma salvatica sò spargugliati da u ventu, ciò chì li parmetti di culunizà nuveddi ambienti.
A malma cumuna apparteni à u genaru Malva, chì cumprendi circa 30 spezii. U so nomu scentificu cumplettu hè Malva sylvestris, ma hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi Malva mauritiana è Malva sylvestris var. mauritiana.
A malma cumuna hè una pianta cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'intruduzioni di spezii invadenti poni rapprisintà minacci par a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi induva a malma salvatica si trova cù u fini di garantiscia a so perennità.
Altri nomi di a malma sò: a malba, a malva, a nalva, a nalba.
Seamless Wikipedia browsing. On steroids.
Every time you click a link to Wikipedia, Wiktionary or Wikiquote in your browser's search results, it will show the modern Wikiwand interface.
Wikiwand extension is a five stars, simple, with minimum permission required to keep your browsing private, safe and transparent.