אתה מכיר אולי אתר שאפשר ללמוד דרכו ערבית בחינם? גילגמש • שיחה 19:02, 22 ביוני 2015 (IDT)
היי, לא, לא מכיר. מנסה לשאול גם את קולי. אלדד • שיחה 19:11, 22 ביוני 2015 (IDT)
גילגמש, אתה מעוניין ללמוד ערבית ספרותית או מדוברת? אם ערבית מדוברת, ובמיוחד הלהג הירושלמי, לאחרונה נתקלתי באתר בבנייה שמאוד אהבתי את דרך הלימוד שלו – מדרסה. כאמור, הוא בבנייה, אבל תתחיל, ואם תראה שמיצית מהר אנסה למצוא אחד אחר. אגב, יש לא מעט יָזמות בפייסבוק. רק צריך לחפש. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ז' בתמוז ה'תשע"ה • 18:43, 24 ביוני 2015 (IDT)
אני לא בטוח. אני רוצה להבין את תושבי המדינות השכנות וגם את הערבים הפלסטינים. איזו ערבית עלי ללמוד לצורך העניין? גילגמש • שיחה 18:45, 24 ביוני 2015 (IDT)
אם אתה רוצה לנהל שיחה, מדוברת, אבל דע שתצטרך לעשות התאמות בין הלהגים השונים. אם אתה רוצה לקרוא, ספרותית. אם אתה רוצה להאזין לתקשורת, ובכן, חדשות הן יותר בערבית הספרותית, ושאר התכניות נוטות למדוברת. אני מוכרח אבל לומר שכמעט כל בוגר לימודי ערבית בתיכון, גם בהיקף 5 יח"ל, יגיד לך שעם הערבית הספרותית שלומדים בבית הספר אי אפשר לעשות שום דבר בחוץ, למעט האזנה לחדשות וקריאה. מה שכן, הערבית הספרותית יכולה לשמש אחר כך בסיס איתן לערבית מדוברת, בכל להג שהוא. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ז' בתמוז ה'תשע"ה • 19:10, 24 ביוני 2015 (IDT)
אגב, איך החוש שלך לשפות? רכישת שפה בצורה אוטו-דידקטית איננה דבר קל. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ז' בתמוז ה'תשע"ה • 19:12, 24 ביוני 2015 (IDT)
בינוני לפי דעתי. למדתי עד כה שתי שפות זרות (עברית - נולדתי בברה"מ) ואנגלית. אבל שתי השפות האלה היו קלות לי כי אני נמצא בסביבה דוברת עברית ואנגלית. גילגמש • שיחה 20:31, 24 ביוני 2015 (IDT)
שלום אלדד. זה לא עניין חשוב במיוחד, אבל אשמח לשמוע את חוות דעתך הדקדוקית ביחס לעריכה זו. תודה, נרו יאיר • שיחה • ו' בתמוז ה'תשע"ה • 13:08, 23 ביוני 2015 (IDT)
במקרה הספציפי הזה, שבו אתה כותב "כתב נגד [ארגון מסוים]" ואח"כ נקודתיים ופירוט מדויק של הדברים שנאמרו, אין, לדעתי, צורך במילה "דברים" (היא אפילו נראית לי מיותרת בהקשר הזה, כי ממילא הדברים מצוטטים בעוד שתי מילים לאחר נקודתיים). לסיכום, עריכתך הייתה נכונה. אלדד • שיחה 13:26, 23 ביוני 2015 (IDT)
תודה. אני מתייג את משתמש:אדם מה. נרו יאיר • שיחה • ו' בתמוז ה'תשע"ה • 13:29, 23 ביוני 2015 (IDT)
טוב, זה נשמע לי לא נכון, כי לא ברור איך אפשר לכתוב נגד ארגון שהוא סוג של יישות פיזית, זה כמו לכתוב כתב נגד האצטדיון, כתב נגד הבית משפט וכדומה. אדם מה - שיחה 14:46, 23 ביוני 2015 (IDT)
אני לא מבין מה ההבדל לעניין זה בין ארגון ובין אדם או כל גורם אחר; ובכל מקרה, מה עוזרת המילה "דברים"? אי אפשר לכתוב משהו שאינו "דבר", זה מובן מאליו. נרו יאיר • שיחה • ו' בתמוז ה'תשע"ה • 17:36, 23 ביוני 2015 (IDT)
הנה משפט לדוגמה:
הוא כתב נגד הארגון: "ראשיו עוברים על החוק בריש גלי".
מה הבעיה עם המשפט הזה? מדוע צריך לכתוב כך:
הוא כתב נגד הארגון את הדברים: "ראשיו עוברים על החוק בריש גלי"? אלדד • שיחה 17:56, 23 ביוני 2015 (IDT)
בוקר טוב אלדד. בוויקיפדיה נפתח לה ערך עם ההיגוי "ליידי ברד". אלא מה, שלקחתי את הערך לינדון ג'ונסון כפרויקט, קראתי המון בגיורפיות בעברית עליו, ובכולן ללא יוצא מן הכלל שמה נהגה כ"ליידי בירד". כך גם, לפי גוגל, זו התוצאה הפופולרית יותר. מה דעתך על כך שאעביר את שם הערך ל"בירד"? Archway • שיחה 07:50, 25 ביוני 2015 (IDT)
כן, אני בעד. גם אני מכיר את שמה בתור "ליידי בירד". האמת היא שכך אנחנו נוהגים לכתוב גם את המילה bird, "בירד", לא "ברד". אלדד • שיחה 09:58, 25 ביוני 2015 (IDT)
יוהאן לסדן. אלדד • שיחה 20:18, 25 ביוני 2015 (IDT)
אם יורשה לי לשאול: ממתי משמיטים בהולנדית את ה-es בסוף? Mbkv717 • שיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ה • 20:27, 25 ביוני 2015 (IDT)
תיעתקתי מהשם ההולנדי Johann Leusden, לא מ-Johannes Leusden. אלדד • שיחה 20:31, 25 ביוני 2015 (IDT)
תודה אלדד. ביקורת - שיחה 20:33, 25 ביוני 2015 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: 2x אני חושב שהצליל eu דומה יותר ל-וּ מאשר ל-לֶ. הצליל הזה דומה ל-Ö הגרמני ו-Ø הדני. אין לי עמדה לגבי השם הפרטי, אבל נראה לי שלגבי שם המשפחה עדיף לוסדן. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:35, 25 ביוני 2015 (IDT)
היי תומר. אכן, תיעתקתי בדיוק את ה-Ö הגרמני וה-Ø הדני. בעברית מקובל לתעתק אותן בתור סגול, לא בתור שורוק. בשורוק מקובל לתעתק אותו דיגרף כשהוא באנגלית. אלדד • שיחה 20:42, 25 ביוני 2015 (IDT)
כל יום לומדים משהו חדש. בעיני הצליל הזה (לפחות בדיאלקט הפלמי) יותר דומה לשורוק. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:49, 25 ביוני 2015 (IDT)
סקרנת אותי, אז נכנסתי עכשיו ל-Forvo כדי לבדוק. תוכל לשמוע כאן את הגיית השם בהולנדית. אז במקרה כזה, כשאפשר לבחור בין O לבין E, אני בוחר בתעתיק בסגול, כמקובל בעברית בדרך כלל במקרה כזה (דוגמה: Mönchengladbach - מנשנגלדבך). הצירוף eu בהולנדית שקול ל-ö בגרמנית (או ל-Ø הדני), וכאמור, אנחנו נוהגים לתעתק אותן בסגול. אלדד • שיחה 21:01, 25 ביוני 2015 (IDT)
אל תבין אותי לא נכון, אני לא חולק על דעתך יותר. אני רק אומר שלי הצליל הזה נשמע יותר כמו שורוק (גם בפורבו). תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 21:07, 25 ביוני 2015 (IDT)
יוהאן לסדן קיים. פשוט מצאתי תמונה שלו, היא לא הייתה קיימת בערכים בוויקיפדיות זרות, ולא יכלתי להתאפק מלכתוב לפחות קצרמר. מה דעתך? אלו מכל הנ"ל ראויים להופיע כהפניה? ביקורת - שיחה 22:17, 25 ביוני 2015 (IDT)
אני מעריך שאפשר ליצור את ההפניה "יאן לסדן". נראה לך שיש הפניה נוספת שכדאי ליצור? אלדד • שיחה 22:47, 25 ביוני 2015 (IDT)
אם כך, הנה ההפניות המומלצות: יוהן לסדן, יוהנס לסדן, יוהאנס לסדן. "לוסדן" לא מצאתי בגוגל, אם כי כן היה מופע אחד של "גוהנס לוסדן" או "גגוהאנס לוסדן" (אבל זה לא נחשב, כי השם נראה שם משובש, אז מי שיחפש "יוהאנס לוסדן" לא יגיע אליו דרך המופע הזה). אלדד • שיחה 23:25, 25 ביוני 2015 (IDT)
במחשבה שנייה, היות שמדובר בשם טיפה נדיר, אולי כדאי ליצור גם את סט ההפניות עם לוסדן, כפי שהציע תומר. באופן די חריג, אבל כדי שיוכלו להגיע לאישיות הזאת בכל אופני הכתיבה האפשריים. אלדד • שיחה 23:26, 25 ביוני 2015 (IDT)
כוכב הדינוזאורים
אחרי הרחבה נוספת של הערך טריצרטופס, אשמח אם תבצע לו הגהה לשונית. תודה! MathKnight ✡ (שיחה) 21:25, 25 ביוני 2015 (IDT)
אשתדל, אבל בימים הנוכחיים אני די עמוס, עקב האירועים באזור (שמצריכים תרגומים בנושאים שונים). אני מעריך שאגע בנגיעות קטנות בערך, פה ושם. אלדד • שיחה 22:45, 25 ביוני 2015 (IDT)
היי דני, לא כל ההיבטים ברורים לי בנושא הנוכחי, ולכן לא אחווה דעה כלשהי. אלדד • שיחה 11:31, 29 ביוני 2015 (IDT)
היי,
ראה בבקשה במשפט הפתיחה פה: מכלית נפט. נראה לך סביר הניסוח הזה: "מכלית נפט, היא אוניית משא המיועדת לשינוע נפט בתפזורת"? גילגמש • שיחה 14:32, 29 ביוני 2015 (IDT)
היי, זה נשמע לי מוזר (אני לא יודע מה זה אומר בדיוק). אלדד • שיחה 17:14, 29 ביוני 2015 (IDT)
שמים נפט במכולות ועל האונייה המכולות נמצאות בתפזורת. אני לא חושב שזו הכוונה כי נפט לא משונע במכולות אלא בבטן האונייה כך שהמשפט הזה באמת מוזר. זה נראה כמו תרגום של הפתיח האנגלי: " is a merchant ship designed for the bulk transport of oil" אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:31, 29 ביוני 2015 (IDT)
מסכים אתך, יונה. זה כנראה תרגום (לא מתאים) של bulk. אלדד • שיחה 17:34, 29 ביוני 2015 (IDT)
מה נראה לך אלדד עדיף "שינוע צבר נפט" או פשוט "שינוע נפט"? אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:45, 29 ביוני 2015 (IDT)
שינוע נפט. ברור שמדובר בשינוע נפט בכמויות גדולות, זו מכלית. אלדד • שיחה 17:49, 29 ביוני 2015 (IDT)
השאלה אם תפוזרת מתאימה לתיאור של חומר נוזלי. אם היתי נתקל בביטוי זה ולא היתי יודע שנפט הוא נוזלי, היתי חושב שמדובר בחומר בדיד, כמו גרעינים. גילגמש • שיחה 17:51, 29 ביוני 2015 (IDT)
אני לא חושב שניתן לדבר על נוזל בתפזורת, דעתי כמו של אלדד, מדובר על תרגום לא תקין מאנגלית. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:53, 29 ביוני 2015 (IDT)
אז מה המילה המתאימה? גילגמש • שיחה 17:53, 29 ביוני 2015 (IDT)
שינוע נפט בצֹבֶר. ראה גם (אנ') .Mr.Shoval - שיחה 00:21, 30 ביוני 2015 (IDT)
אכן, תודה רבה, יורם. אלדד • שיחה 08:10, 30 ביוני 2015 (IDT)
אבל אז: שינוע נפט בצובר (צבר בכתיב מלא - צובר). אלדד • שיחה 08:11, 30 ביוני 2015 (IDT)
בהתיעצות עם אנשי נמל אשדוד, לא מומחי לשון: צובר כולל תפזורת (יבש, גרעינים, אבקה) וגם נוזלים. אכן מתבקש שינוי שם הערך: מטען בצובר. שוב ראה BULK CARGO (אנ'). Mr.Shoval - שיחה 17:55, 2 ביולי 2015 (IDT)
אבל נפט הוא נוזל... איך לפי ההסבר שלך המילה "צובר" מתאימה פה? גילגמש • שיחה 18:00, 2 ביולי 2015 (IDT)
צובר לא מתאים! ראו הערך המומלץ אוניית צובר. צובר זה רק יבש. בורה בורה - שיחה 18:02, 2 ביולי 2015 (IDT)
שים לב להגדרה זו: TANKER - A tanker is a bulk carrier designed to transport liquid cargo, most often petroleum products. Mr.Shoval - שיחה 18:15, 2 ביולי 2015 (IDT)
אני לא מבין מה הציטוט הזה אמור להביע. מה אכפת לי מה כתוב באנגלית? אני הרי כותב בעברית. ביקשתי מילה עברית שיכולה לתאר שינוי של נוזל באוניה. צובר, כפי שעולה מהדיון פה, לא מתאימה. השאל היא - איזו מילה עברית כן מתאימה. גילגמש • שיחה 23:52, 2 ביולי 2015 (IDT)
שיניתי את שם הערך מויספרים לויספים, אבל עדיין נראה לי שהשם לא מדויק. בהנחה שהקישור שעשיתי לבינוויקי (אחרי עשר שנים שהערך קיים בלי קישור) נכון, תוכל לראות את הערך הגרמני והאנגלי. סליחה על ההפרעה. ביקורת - שיחה 11:06, 3 ביולי 2015 (IDT)
גם אני לא בטוח שהשם הנוכחי מדויק. ננסה להתייעץ גם עם אסף. אלדד • שיחה 11:54, 3 ביולי 2015 (IDT)
מאין הגיעו הצורות "ויספרים" ו"ויספים"? אינני מכיר את השבט המדובר, ובהיעדר מקור עברי שיאמר אחרת, הייתי מתעתק כפשוטו, "אוּסיפּים".
(כדאי להעביר את הדיון לדף השיחה של הערך.) Ijon - שיחה 23:42, 5 ביולי 2015 (IDT)
תודה, העתקתי לדף השיחה של הערך. אלדד • שיחה 23:43, 5 ביולי 2015 (IDT)
אלזו. מה נכון? . מ.... או מה-.... תודה Assayas - שיחה 19:39, 5 ביולי 2015 (IDT)
אלזו, מ- והתאריך, ללא יידוע. כך על פי רוח העברית. י"א באדר (ולא "הי"א באדר"), תשעה באב (ולא "התשעה באב") וכו'. לכן אני בדרך כלל משתדל לתקן תאריכים, אלא אם כן זה נשמע מוזר לקורא העברי עקב השתרשות הצורה האחרת, ואז אני משאיר אותה ללא שינוי. אלדד • שיחה 19:41, 5 ביולי 2015 (IDT)
ג'נקויה ברזו. Assayas - שיחה 19:47, 5 ביולי 2015 (IDT)
אנא בדוק את עריכתי שם (אני בטוח ב-99.9%). איתן - שיחה 02:29, 6 ביולי 2015 (IDT)
אני מעריך שזה נכון – אם מדובר בהגייה הגרמנית. אלדד • שיחה 08:19, 6 ביולי 2015 (IDT)
"שוטרים ישראלים" זה בסדר. כשמדובר באנשים (ולא בעצמים דוממים) שם הלאום יכול להיות ביו"ד אחת: עיתונאים צרפתים, פועלים גרמנים, שוטרים ישראלים. לעומת זאת, כשלא מדובר באנשים, יש צורך להכפיל את היו"ד: עיתונים צרפתיים, מוסדות גרמניים, כוחות רוסיים וכו'. אלדד • שיחה 22:45, 10 ביולי 2015 (IDT)
תודה. אתה רוצה להגיד לי שמיליון איש נעלב לחינם על שקוראים לו "רוסים" ולא "רוסיים"? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:47, 10 ביולי 2015 (IDT)
מיליון איש נעלבים לחינם על שקוראים להם "רוסים"? אתה מתייחס למשהו ספציפי? אלדד • שיחה 22:48, 10 ביולי 2015 (IDT)
תודה על התיקון. מה זה משהו ספציפי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:49, 10 ביולי 2015 (IDT)
מה כתוב כאן: de:https://de.wikipedia.org/wiki/Linden-Limmer? לינדן זאת עיר או שכונה? התרגום האוטומטי לא היה יעיל. צריך לתקן בהתאם את הערך חנה ארנדט. אולי זאת הייתה עיר נפרדת בזמן לידתה ועם הזמן אוחדה עם המבורג? הדבר לא ברור. כמו כן, מה צריך לכתוב בערך חנה ארדנט? נולדה בלינדן או בלינדן-לימר? גילגמש • שיחה 22:27, 10 ביולי 2015 (IDT)
היי, נראה שהקישור שהעלית נמחק בוויקי הגרמנית. ייתכן? אלדד • שיחה 22:42, 10 ביולי 2015 (IDT)
אם התכוונת לזה, כתוב כאן שזה der 10. Stadtbezirk in Hannover. אני לא בטוח בתרגום המדויק, אבל נראה שזה חלק מהנובר, אם אינני טועה, הרובע העשירי של הנובר. אלדד • שיחה 23:15, 10 ביולי 2015 (IDT)
כן, טעיתי בהעתקה. אז מה לכתוב? נולדה בשכונת לינדן בהנובר? זאת הייתה עיר עצמאית בזמן שהיא נולדה? גילגמש • שיחה 23:19, 10 ביולי 2015 (IDT)
אני לא יודע, נסה לבדוק מי מתמחה בנושא זה. אלדד • שיחה 23:20, 10 ביולי 2015 (IDT)
נראה לך שTOMN מדבר גרמנית? אני יודע שהוא עוזר עם הולנדית. זה די קרוב, לא? גילגמש • שיחה 23:20, 10 ביולי 2015 (IDT)
כן, נראה לי שכן. אני מעריך שהוא ישמח לעזור (מקווה שיש לו זמן, אבל הוא בהחלט האיש המתאים). אלדד • שיחה 23:22, 10 ביולי 2015 (IDT)
תודה אפנה אליו. שבת שלום גילגמש • שיחה 23:23, 10 ביולי 2015 (IDT)
שבת שלום, ובהצלחה! אלדד • שיחה 23:23, 10 ביולי 2015 (IDT)
Stadtbezirk זה אכן רובע, וזה אכן חלק מהנובר. Ijon - שיחה 13:31, 12 ביולי 2015 (IDT)
תודה, אסף. האמת היא שהנושא כבר טופל על ידי גילגמש (לאחר תשובה נוספת של Tomn). אבל אם כבר הוספת תגובה לעיל, אז אשתף אותך באי-ודאות שהייתה לי, ולכן לא הייתי בטוח אם אכן מדובר ברובע או במשהו אחר. אם Stadtbezirk הוא רובע, מה יהיה Stadtteil? אלדד • שיחה 13:53, 12 ביולי 2015 (IDT)
בצירק הוא אזור או תחום. טייל הוא חלק. המלים נרדפות בשימוש הרווח. רובע, מילולית, הוא פירטל (Viertel). Ijon - שיחה 22:42, 12 ביולי 2015 (IDT)
כן, Viertel הוא רבע, לא רובע עירוני. אני התלבטתי אם מדובר כאן על אזור במובן מסוים, או על רובע. שמתי לב ש-Tomn תרגם את זה כ"אזור עירוני". אלדד • שיחה 23:11, 12 ביולי 2015 (IDT)
לא, Viertel משמש גם במובן רובע עירוני, ולא רק במובן המדוקדק, של אחד מארבעה רבעים, אלא גם סתם במובן שכונה. בעיני ראיתי שילוט בגרמניה שדיבר על Viertel בהתייחס לשכונה. וראה אצל עמיתינו הטבטוניים. התרגום "אזור עירוני" נאה בעיני. גם "שכונה" או "רובע" או סתם "אזור" טובים, לתרגום Bezirk. Ijon - שיחה 06:07, 13 ביולי 2015 (IDT)
תודה רבה, השכלתני. אלדד • שיחה 09:20, 13 ביולי 2015 (IDT)
האם נכון? . תכני או תוכני? בברכה Assayas - שיחה 10:13, 11 ביולי 2015 (IDT)
שבת שלום לכבודו;)
אכן, נכון. תוכני (בסמיכות). חיפשתי עכשיו איפה עניתי על שאלה דומה ממש בזמן האחרון, ולא הצלחתי למצוא. בכל אופן, באותו דיון שהיה לפני כמה ימים הסברתי את הנקודה: נוהל, נהלים, נוהלי (noholey); תואר, תארים, תוארי (toorey); כותל, כתלים, כותלי; אז תוכן, תכנים, תוכני. אלדד • שיחה 10:44, 11 ביולי 2015 (IDT)
ולכן כתבתי לעיל Faute de mieux:) אכן, זה לא משנה את התמונה. התעתיק נשאר "תורניקרופטי". אלדד • שיחה 18:20, 14 ביולי 2015 (IDT)
איך היית מתרגם את הפתגם חוסר ברירה או ברירת מחדל? אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:57, 15 ביולי 2015 (IDT)
אם כוונתך לביטוי הצרפתי לעיל, אין לו תרגום מקובל בעברית. מילולית, "באין [תרגום/תעתיק/אפשרות] טוב/ה יותר". "מחוסר ברירה" הוא תרגום די חופשי, אבל הוא אכן משקף את המשמעות הבסיסית של Faute de mieux. אלדד • שיחה 10:18, 15 ביולי 2015 (IDT)
שלום אלעד ראיתי שאתה עורך ערכים בתחום החלל.
אחרי השקעה של עשר כתבות על ניו הוריזונס באתר הידען, אתם מפנים בדף הבית ל-CNN? בתודה Avibliz - שיחה 18:32, 15 ביולי 2015 (IDT)
היי אבי, אני לא הכתובת:) אני עורך לשון, ותיקנתי מספר משפטים בערכי חלל. אבל החלל זה לא תחום ההתמחות שלי. כדאי לך לבדוק בהיסטוריה של אותם ערכים, ולפנות לעורכים שכתבו את הערכים. אלדד • שיחה 18:43, 15 ביולי 2015 (IDT)
תודה
אלדד שלום,
עלתה סוגייה בתרגום הכינוי "Mig Alley" בערך לוחמה אווירית במלחמת קוריאה שאני עובד עליו. השם הוא כינוי לאזור אווירי בצפון מערב קוריאה שבמהלך המלחמה מטוסי המיג תרו בו והיו משחרים בו לטרף. אני תרגמתי את הכינוי ל"סמטת מיג" כי לדעתי זה תרגום שתואם את רוח השם שניתן לאזור, למרות שזה תעתיק די מילולי ופשוט. גילגמש העיר לי שבעברית לא מקובל תרגום כזה ויש לתרגם את השם "סמטת המיגים" או לכל היותר "סמטת המיג". הייתי רוצה לקבל את דעתך בעניין.
נראה לי שהשם המתאים במקרה הזה הוא "סמטת המיגים". Mig בצירוף סמיכות באנגלית יופיע ביחיד, אבל בעברית צריך להשתמש כאן בלשון רבים, כי מדובר במיגים רבים, ולא במיג אחד. אלדד • שיחה 23:11, 15 ביולי 2015 (IDT)
שאלה מעניינת:) לטעמי, שתי האפשרויות קבילות, לונגאי או לונגיי. במחשבה שנייה, אני מעדיף "לונגיי". "לונגאי" נראה יותר כאילו הסיפא היא -גַאי. אלדד • שיחה 08:28, 20 ביולי 2015 (IDT)
אם יורשה לי לשאול, למה ה-L נפלה? Mbkv717 • שיחה • ד' באב ה'תשע"ה • 08:49, 20 ביולי 2015 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אוקיי. ומה בדבר עיר בחוף השנהב Agnibilékrou. לא מכיר את הניב מספיק אז אני לא יודע עם עדיף לתעתק לפי כללי הצרפתית או לא כרגע תועתק אניבילקרו. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:50, 20 ביולי 2015 (IDT)
במקרה הזה גם לי לא ברור אם זה יהיה אניבילקרו או אגניבילקרו. האם יש מצב שנתייעץ עם אריאל?
משה, כך הוגים את הסיומת euil בצרפתית (-איי). באשר לסיבות ההיסטוריות, אין לי תשובה. אלדד • שיחה 08:55, 20 ביולי 2015 (IDT)
לי נראה שהצירוף il- נשמע כמו iy (תנועה ארוכה) בדרך כלל מיד אחרי תנועה אחרת (במקרה הזה אחרי eu). כך גם Marseille שבו -ill מגיע אחרי e. כאשר מדובר על תנועה ראשונה, שומעים את ה-l כמו ville או il. דוגמא נוספת פייר דה מונטריי. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:58, 20 ביולי 2015 (IDT)
במקרה הזה אין לי תשובה. אולי החברים יענו. אלדד • שיחה 21:49, 20 ביולי 2015 (IDT)
לדעתי זה סתם חוסר אחידות מטריד. בעיקרון במקרים האלו שתי האפשרויות מתאימות - או שזה החלק הדרומי של אזור דקוטה, או שזו דקוטה של הדרום. Mbkv717 • שיחה • ד' באב ה'תשע"ה • 22:04, 20 ביולי 2015 (IDT)
גם אני חושב שדרום אפריקה צריך להיות אפריקה הדרומית, גם אם זה שם לא מקובל. השם האנגלי הוא south africa ולפי הכללים באנגלית שהתואר נמצא לפני השם זה אמור להיות מתורגם לאפריקה הדרומית. לדעתי זה שם שהתקבע. לצערי בנוגע לסודן הדרומית, שקמה לא מזמן, לא התעקשו בכלי התקשורת להשתמש בשם התקני יותר ולכן גם שם השם שונה. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:32, 21 ביולי 2015 (IDT)
כל הנושא הזה ממש בעייתי בגלל חוסר האחידות המשווע. אלדד • שיחה 09:06, 21 ביולי 2015 (IDT)
שלום, ערך חדש שהעלה משתמש חדש ומבטיח. יש קצת בעיות תרגמת (מה ששמתי לב: פרס לתרגום / המועצה גרנט כתרגום ל: Arts Council Grant/Award for Translation). אשמח מאד אם תציץ שם, הערך לא ארוך והעבודה לא רבה. ביקורת - שיחה 10:14, 22 ביולי 2015 (IDT)
כמה ימים עמוסים מאוד עוברים על כוחותינו מהצד הזה של המקלדת/הקו. מקווה להיכנס בקרוב ולערוך. אלדד • שיחה 11:35, 22 ביולי 2015 (IDT)
הייתי מחזיק אצבעות לכוחותינו מהצד הזה, אבל אני יודע שאחד הדברים הכי שנואים על משתמשי מקלדת זה שמנסים להחזיק להם את האצבעות... אכניס את הערך לרשימת המעקב שלי, ואחכה בסבלנות. ביקורת - שיחה 11:50, 22 ביולי 2015 (IDT)
תודה. והחזקת האצבעות בהחלט לא תזיק, אז תודתי נתונה לך גם על כך. אלדד • שיחה 17:13, 22 ביולי 2015 (IDT)
הצצתי בערך. אם תוכל לתקן את מה שנראה לך שגוי, תבוא עליך הברכה. יש שם אכן 2-3 שגיאות תרגמת, אבל אני לא בטוח בניסוח המתאים, ולכן טרם תיקנתי אותן. אלדד • שיחה 21:32, 23 ביולי 2015 (IDT)
אם זו הדוגמה שהבאתי, הרי שגם אני לא בטוח, לכן הצגתי אותה על שולחנו של המומחה... מן הסתם זה "מענק המועצה לספרות" כלשהי. ביקורת - שיחה 21:41, 23 ביולי 2015 (IDT)
אכן, כנראה. אבל אני לא מכיר את הגוף הזה, ולא ידעתי איך מקובל לתרגם את שמו לעברית. אלדד • שיחה 22:09, 23 ביולי 2015 (IDT)
פניתי לכותב הערך, שיברר את הנושא או יסיר את אזכור הפרס. ביקורת - שיחה 22:30, 23 ביולי 2015 (IDT)
המלצה: אל תודה לבוט. זה מתבזבז לריק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:17, 22 ביולי 2015 (IDT)
זה לא ממש בוט אלא מפעיל ששולח את ההודעה דרך מערכת שליחת הודעות מרובות (במקרה זה, אני). אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:22, 22 ביולי 2015 (IDT)
לא נכנסת אחד אחד לכל דפי שיחות המשתמשים, נכון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:27, 22 ביולי 2015 (IDT)
אני מודה כדי להזכיר לעצמי שקראתי את ההודעה (גם אם מדובר בבוט ). לכן גם החיוך בסיום התודה.:) אלדד • שיחה 17:44, 22 ביולי 2015 (IDT)
שמתי לב שאין שם הסבר על התנועות המאונפפות ON ו-EN. נראה לי שצריך להוסיף שם ובלי קשר האם אנחנו מתעתקים אותם באופן שונה (ON - און ו־EN - אין) או שניהם און? אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:27, 22 ביולי 2015 (IDT)
באופן שונה. on בסוף מילה יהיה -ון, ו-en בסוף מילה יהיה -ן בלי כלום, או -אן. אם יהיו דוגמאות, נוכל להתייחס באופן פרטני יותר. אלדד • שיחה 17:43, 22 ביולי 2015 (IDT)
תעתקתי את Forillon ל"פוריון" ואז תהיתי אם זה מופיע בכללי התעתיק וראית שלא. אינג.יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:52, 22 ביולי 2015 (IDT)
אכן, כדאי להוסיף כללים שמתאימים לתבנית הזאת של שמות. אלדד • שיחה 22:13, 22 ביולי 2015 (IDT)
שלום אלדד. ברור שהשם כעת לא נכון, אבל לא ברור לי מה אכן התעתיק המדויק. תוכל לעזור? Mbkv717 • שיחה • י"ד באב ה'תשע"ה • 21:18, 30 ביולי 2015 (IDT)
שלום. הגהתי וערכתי מעט את הערך. אלדד • שיחה 18:32, 31 ביולי 2015 (IDT)
תודה רבה לך, אתה יכול לבדוק את המהדורה האחרונה שלי. תודה רבה.--83.63.229.7 18:38, 31 ביולי 2015 (IDT)
שלום שוב,
לצערי, התוספת החדשה שלך היא לא בעברית נכונה, ואין לי אפשרות לערוך אותה. נראה לי שהעברית שלך איננה ברמה שמאפשרת כתיבת ערך אנציקלופדי. אלדד • שיחה 18:43, 31 ביולי 2015 (IDT)
לדעתי אינו דובר עברית כלל. ייתכן שהוא משתמש בתרגום מכונה. אי אפשר להמשיך כך - הוא חייב להבין שבעברית כה לא טובה הוא אינו יכול להמשיך לכתוב ערכים זוועתיים (לא פחות!) על כל קתדרלה וקדוש מהאיים הקנריים. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 12:09, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
כל עוד הערכים קצרים וכתובים בעברית לא גרועה - אני מסוגל להבליג ולערוך את המידע כך שיהיה בעברית תקינה. לעתים הוא עובר את הגבול. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 12:10, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
שמזן, פנינו אליו אפילו בספרדית, זה מקרה אבוד. נקווה שהוא יעצור אחרי שהערך על סן קריסטובל דה לה לגונה נכתב. Mbkv717 • שיחה • י"ט באב ה'תשע"ה • 12:14, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
אני מסכים עם שניכם. צריך להעמיד אותו במקומו. מה שאפשר לעשות זה לשחזר אותו בכל פעם, ולכתוב (באנגלית? בתקציר העריכה?) שהתוספת היא תרגום מכונה ואינה קבילה בעברית. אלדד • שיחה 12:15, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
מסתבר שהוא איתנו עוד מ-2012. אכן, צריך לעשות משהו בנושא. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 08:10, 5 באוגוסט 2015 (IDT)
אז אם כך, באמת הגיע הזמן לפעול. אלדד • שיחה 09:28, 5 באוגוסט 2015 (IDT)
עכשיו אני מבין גם את "המהדורה האחרונה שלי". בהתחלה חשבתי שהעברית שלו משובחת, אבל כזאת של עולה חדש. עכשיו אני מבין שלא מניה ולא מקצתיה. אלדד • שיחה 09:29, 5 באוגוסט 2015 (IDT)
אל גואנצ'ה (הוא איתנו כבר מספיק זמן בשביל שנדביק לו כינוי) מכה בפעם המי יודע כמה, ועכשיו עוד עם תעתיק שגוי. מה עושים? Mbkv717 • שיחה • ט"ז באלול ה'תשע"ה • 17:36, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
משה, יש לי קצת בעיה כשמגיבים להודעה כל כך ישנה בדף השיחה שלי...:) בכל אופן, לאיזו שגיאה התכוונת? רודריגז במקום רודריגס? ראיתי ששמזן ערך את הערך החדש שלו, ותיקן את רוב הטעויות. בכל אופן, אני מעריך שכדאי להעביר ל"רודריגס" במקום "רודריגז". אני מעריך שאילו הוא היה מעלה שטויות, אפשר היה למחוק את הערך באופן מידי. היות שהוא העלה דברים שניתנים לעריכה, אפשר להשאיר (וכנראה גם נשאיר). אבל יש כאן באמת בעיה אתו. אין לי מושג מה לעשות בעניין הזה. אחרי הכול, הוא לא טרול, כך שאי אפשר למחוק באופן מידי כל ערך שהוא מעלה. אלדד • שיחה 18:51, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
ראה בבקשה כאן . לפי הקיריליים זה "ק", לא "א", אבל אולי גם הם טועים. אשמח לבדיקה.--Assayas - שיחה 00:06, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
לפי הערך בוויקי האנגלית, זה אכן אמור להיות "אורמי" (לפי הנחיות IPA בראשית הערך). באשר למלטית <-> מלטזית, אין לי דעה נחרצת לכאן או לכאן. צריך לחשוב על זה. אלדד • שיחה 09:00, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
טוב, אם זה קביל בעברית, זה מספיק לי. אני יודע שפעם כתבו רק מלטזית. ביקורת - שיחה 11:58, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
אני מעדיף "מלטזית", וכך גם (מסתבר) רוביק רוזנטל. הוספתי לערך קישור למאמר שכתב רוזנטל על השפה המלטזית במדורו "הזירה הלשונית". אלדד • שיחה 17:17, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
כשתכננתי את המפגש, התכוונתי לעשות אותו יותר בנושא של תרגום מחרוזות של ממשק משתמש של תכנה. מאז השתנו כל מיני דברים, ואני שוקל לשנות את הנושא לתרגום של ערכים. כתבתי טיוטה לתיאור חדש של המפגש.
עכשיו בידך הבחירה:
אני מעוניין להגיע למפגש עם הנושא המקורי – תרגום תכנה
אני מעוניין להגיע למפגש ומתאים לי יותר שהוא יעסוק בתרגום ערכים
אני לא יכול להגיע למפגש
אז אני צריך תשובה, ואם יש לך עוד הערות, אז אשמח לשמוע.
תודה רבה, אמיר. אבדוק שוב, אהרהר, ואודיעך דבר. אלדד • שיחה 17:00, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
אמיר, אני מעוניין להגיע למפגש, ומתאים לי יותר שהוא יעסוק בתרגום ערכים. אלדד • שיחה 08:29, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
היי... איך מתעתקים קוסטה מפורטוגזית? תודה הנדב הנכון - שיחה 09:54, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
היי,
שאלה בעייתית. נדמה לי שיש שתי אפשרויות, "קושטה" ו"קוסטה", תלוי במיקום, במדינה, באזור וכו' של השם. אלדד • שיחה 10:34, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
יצרתי דף פירושונים קושטה ואני אצור גם קוסטה. אם יהיה לך זמן תראה אם יש שם תעתיקים שגויים במובהק. שבת שלום הנדב הנכון - שיחה 10:52, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
אני בעיקר מעדיף לתקן תעתיקים מספרדית - בפורטוגזית יש יותר וריאנטים, ולא למדתי את כולם, לכן לא תמיד אני מתקן תעתיקים מפורטוגזית. אלדד • שיחה 11:27, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
שלומות. Donji Miholjac (אנ') שבקרואטיה. ההיית מתעתק דוניי מיכוליאץ, או דוני, או מיחוליאץ?. ואשמח לתעתיק של שמה ההונגרי של העיירה: Alsómiholjác. בקרוב אצלנו בעברית. תודה. --Assayas - שיחה 19:37, 8 באוגוסט 2015 (IDT)
הפעם הפלאת שאול. מיד אכתוב לך את שניהם בדף השיחה, בעברית. אלדד • שיחה 19:41, 8 באוגוסט 2015 (IDT)
אז ככה: כדי לא לבלבל את הקורא בשם הקרואטי, בוא נלך על התעתיק הפשוט והפשטני יותר: דוני מיכוליאץ (אם כי זה אמור להיות "דוניי", אבל בעברית לא נהוג לתעתק באופן הזה, ואני חושב שתספיק יו"ד אחת, למרות אי-הדיוק הקטן שנגרם כאן). באשר לשם ההונגרי: אלשומיהויאץ. אלדד • שיחה 19:47, 8 באוגוסט 2015 (IDT)
דרך אגב, הלכתי על "מיכוליאץ" ולא על "מיחוליאץ" כי נהוג לכתוב מיכאל, מיכאיל וכו' - אז שייראה מוכר לקורא. אלדד • שיחה 19:50, 8 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה רבה ידידי. לא מבין את המדיארים הללו, חייבים לסבך את השמות. אלשומיהוליאץ, ההגייה של השם מובילה למצוקה נשימתית (-:. שיהיה שבוע טוב. --Assayas - שיחה 19:51, 8 באוגוסט 2015 (IDT)
אכן, שבוע טוב, והקלה בחום! אלדד • שיחה 19:52, 8 באוגוסט 2015 (IDT)
Assayas, שים לב להגייה ההונגרית: אלשומיהויָאץ (הצירוף ljác נהגה -יָאץ; ה-l אינה נהגית בצירוף lj, כפי שהצירוף ly גם הוא נהגה בתור j, כלומר, בתור י'). אלדד • שיחה 08:26, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
רשמתי לעצמי:) אלדד • שיחה 17:08, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום, לקראת פתיחת ההצבעה על ערך זה להמלצה, רציתי לבקש אם תוכל למצוא זמן למעבר זריז על הערך מבחינה לשונית. בפעמים הקודמות זה תרם המון. ביקורת - שיחה 21:25, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
אשתדל לעבור עליו בימים הקרובים. אלדד • שיחה 21:53, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה רבה! ביקורת - שיחה 20:07, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
מקווה לעבור עוד, אני פשוט צריך להגיש עבודת תרגום דחופה שנמשכת יומיים וקצת יותר. אלדד • שיחה 20:16, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום, כתבתי בעבר את הערך הזה. היום הגיע לידי ה-DVD הישראלי המתורגם של סרטה, ושם נכתב דה רוזניי (במקור: de Rosnay). אני לא זוכר לפי מה תיעתקתי בשעתו, מן הסתם לפי התעתיק בביקורות על הספר בעברית, אבל אולי זו הייתה טעות. מה אומר? ביקורת - שיחה 20:07, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
שמה צריך להיות: "טטיאנה דה רונה" (כאילו כתוב de Roneh או de Roné). מציע להעביר. הכתיב "דה רוזניי" נשמע לי שגוי לחלוטין בצרפתית. אלדד • שיחה 20:14, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
שיניתי ואחר כך נזכרתי שמתרגמות ספריה בעברית תעתקו דה רוניי ומשם לקחתי את התעתיק. אז הכנסתי את התעתיק שלהן בשמות הספרים. ביקורת - שיחה 20:52, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
בפרק הביוגרפיה בערך שלה משהו לא ברור. קרא בבקשה את הפסקה הראשונה שם וערוך מעט (קשה לי להצביע על מה שלא ברור, כי זה לא ברור). אלדד • שיחה 22:01, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
בכל זאת, המילים "ולסטלה", "ונינתו", לא מתחברות למשפט, או לפסקה – המשפט כאילו לא בנוי באופן ברור. אלדד • שיחה 22:12, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
עכשיו זה יותר ברור? פשוט ניסיתי כנראה לשלב למשפט אחד את ייחוסה המשפחתי משני הצדדים וזה הסתבך. ביקורת - שיחה 22:22, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה רבה, עכשיו זה הרבה יותר ברור. כשהבנתי במה מדובר, תיקנתי שם עוד מעט, כולל את הפיסוק (כלומר, בתו של ג'ב היא גם הנינה, לא טטיאנה, נכון? קודם זה לא היה ברור). אלדד • שיחה 22:27, 12 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום, רציתי להודיע לך שבימים אלו מתקיימת תחרות "המרוץ למילון" לכתיבת ערכים במיזם ויקימילון.
המשתתפים שיכתבו את הערכים הטובים ביותר יזכו להזדמנות נדירה לביקורת מקצועית ע"י עורכי ויקימילון וע"י השופטים ד"ר אבשלום קור, ד"ר רוביק רוזנטל, ד"ר גבריאל בירנבאום ורונית גדיש, מילונאים, בלשנים וחברי האקדמיה ללשון העברית, שיעניקו פרסים בשווי אלפי שקלים לזוכים . Chenspec-WMIL - שיחה 15:12, 13 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום אלדד, עמותת ויקימדיה ישראל מקיימת לראשונה סקר בקרב עורכי ויקיפדיה העברית. הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחוויית העריכה במיזם, מתוך כוונה לעזור לקהילת העורכים להמשיך לשפר את גרסתה העברית של האנציקלופדיה החופשית וכן, את תהליך יצירתה. נודה לך מאוד אם, כמי שפעיל בוויקיפדיה העברית מזה זמן רב, תסכים לענות על השאלון, באמצעות הקשה על הקישור הבא:
הקישור שלך לסקר.
הקישור המופיע פה לשאלון הוא אישי והודעה זו הושארה עבורך באופן ספציפי.
לתשומת לבך, הסקר אינו מתבצע על גבי שרתי קרן ויקימדיה, אלא באמצעות מערכת "Qualtrics", אשר אושרה לשימוש על ידי הקרן. למען הסר ספק, גם אם ההזמנה אישית, כל המידע בסקר נאסף בצורה אנונימית, כך שלא ניתן לקשר בין עורך מסוים לתשובות שמסר. בנתונים שייאספו לא יעשה כל שימוש מעבר למחקר עצמו, אשר ניתוח תוצאותיו יהיה זמין לקהילת העורכים לאחר סיום איסוף המידע.
הסקר נבחן ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות. הוא זמין למענה גם דרך מכשירים ניידים.
בכל שאלה או בעיה, לפני המענה על הסקר או במהלכו, הנך מוזמן ליצור קשר עמי, לירון דורפמן, בכתובת המייל Lironwikimedia.org.il או בטלפון 050-5453913 .
שלום לך, איני יודע אם מילאת את סקר העורכים שהזמנה אליו השארתי לך לעיל, אולם אם טרם יצא לך לעשות זאת, רצוי להקיש על הקישור בהקדם. ממספר סיבות, הקישור לסקר פעיל למשך שבוע בלבד. אם חלף שבוע מההזמנה לסקר, לא ניתן יהיה להכנס אליו באמצעות אותו קישור. היה וטרם ענית על הסקר, ברצונך לעשות זאת ונתקלת בבעיה, ניתן תמיד ליצור עמי קשר ואשמח לדאוג לטיפול בנושא (אם הפנייה נעשית דרך דף זה, יש "לתייג אותי" כדי שלא אפספס). שבוע טוב, Ldorfman • שיחה 00:28, 23 באוגוסט 2015 (IDT)
היי,
תכיר בבקשה את משתמש:קרן דובנוב, מזכירה מדעית של האקדמיה ללשון העברית. (שמתי נקודתיים בהתחלה בכוונה כדי לא לתייג). גילגמש • שיחה 11:09, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה רבה. יפה, קרן מצטרפת לכותבים בוויקיפדיה – כבוד גדול! אלדד • שיחה 11:19, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום,
עשיתי פאדיחה, מקווה שלא גדולה מדי.
לפני קצת יותר משבועיים פניתי אליך ושאלתי על המפגש בנושא תרגום. בהודעה שלי כתבתי בטעות שהוא ייערך ב־28 באוגוסט, אבל התאריך הנכון הוא 21 באוגוסט.
האם זה תאריך שמתאים לך?
אם כן, נא לשים לב לכך שבאותו הבוקר יהיה פיצוץ גשר מעריב שמצא במרחק הליכה מהמשרד של ויקימדיה, אבל זה לא אמור להשפיע הרבה;)
אני כרגע כותב ערך על מטוס על קולי ונתקלתי בכמה מושגים שאני לא יודע אם דורשים תרגום, תעתיק, או פשוט להשאיר באנגלית. המושגים הם:
Pressure Recovery - מושג בתורת הזורמים שמתאר את התוצאה של הפיכת נוזל מהיר (לחץ דינמי גבוה) לנוזל איטי ודחוס (לחץ סטטי גבוהה) לאחר אובדן אנרגיה לשינוי טמפרטורה וחיכוך. במנועי סילון במושג זה משתמשים בשביל לחשב את הלחץ הזמין למנוע לאחר שהאוויר העל קולי מואט על ידי הכונס, כאשר בתהליך הזה האוויר המהיר ובעל הלחץ הנמוך הופך לאוויר איטי בלחץ גבוהה.
Unstart - מושג בהנדסת מטוסים על קוליים המתאר הפרעה אלימה בזרימה של אוויר עו קולי. במטוסים זה חל בדרך כלל על מנועים כאשר הכונס שובר את האוויר העל קולי בצורה לא תקינה ולא מאפשר שימוש באוויר להנעה יעילה.
כאמור אני לא בטוח מה לעשות עם המושגים האלה, אני גם לא בטוח אם מי מהם דורש ערך משלו. אשמח לשמוע את דעתך. תודה רבה, Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 16:38, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
היי,
בתחומים האלה אני לא בקיא. אבל אני מקווה שהמבקרים בדף השיחה שלי יוכלו להתייחס ולעזור בעניין הנוכחי. אלדד • שיחה 23:01, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום אלדד. במקרה נתקלתי בחוסר אחידות שאני תוהה איך קרה - דאימונד הד ודיאמונד הד. לפני שמתחילים את דיוני ההעברה, מה לדעתך הצורה המתאימה יותר? Mbkv717 • שיחה • י"ב באלול ה'תשע"ה • 14:26, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
במקרה הזה נראה לי שברור, גם לך וגם לי, מה הכתיב העדיף (בעברית, לא באנגלית). באנגלית אומנם כותבים diamond, אבל בעברית לתעתק "דיאמונד" יהיה שגוי מניה וביה. "דאימונד" מעבירה (ומבהירה) יפה את ההגייה בעברית. אלדד • שיחה 14:29, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
אני רואה שסה מסובך משחשבתי - יש את דיאמונד וחלק מהערכים אליהם הוא מקשר הם דיימונד וחלק דיאמונד. צריך לעשות דיון מרוכז, אולי בייעוץ הלשוני? Mbkv717 • שיחה • י"ב באלול ה'תשע"ה • 14:39, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
"דיימונד" נשמע לי המתאים ביותר בעברית. אתה יכול להביא את העניין לייעוץ הלשוני. אלדד • שיחה 18:29, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
בוצע. אם כבר הגעתי לכאן, איך היית מתעתק את שם המשפחה הצרפתי Tulasne?יש הגייה, אבל אני לא מצליח לזהות אם ה-S נהגית או לא. Mbkv717 • שיחה • י"ג באלול ה'תשע"ה • 10:23, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
בעיה... אני מעריך: טולאן. אולי פעם הייתי מציע "טילאן", אבל היום, לאור המגמות, אני נוטה לכיוון וּ. אלדד • שיחה 11:01, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
אצלנו בוויקיפדיה אני משתדלים תמיד לכתוב "דייוויד". במקרה הזה אני חושב שאפשר להאחיד, אין כאן בעיה מיוחדת. במקרה של דיימונד זה קצת "רציני" יותר, כי יש שם אותיות אחרות ורצפי אותיות שונים בחלק מהשמות. אלדד • שיחה 18:44, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
זו כבר שאלה נפרדת...:) מי שיש לו פנאי ולוקח יוזמה. אלדד • שיחה 00:41, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
או קיי. אז לא מי. איפה? במזנון? בייעוץ לשוני? בדיוני בוט ההחלפות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:42, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
אולי עדיף בדיוני בוט ההחלפות. שם זה יקבל מספר אישורים מכמה ויקיפדים נוספים, ואז זה יוצָא לפועל, אני מקווה. או אולי בייעוץ הלשוני. אלדד • שיחה 00:44, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
צדקת לגבי הכתיב הנכון שהוא עם י אחד.תודה על התיקון.
אגב, היות ואתה יודע עברית איכותית, כיצד יש לאיית את המילה אקדח (כלי נשק)? אקדח או אקדוח?Meiri424 - שיחה 21:48, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
למיטב הבנתי, אֶקְדָּח. אני מעריך ש"אקדוח" היא מילה ישנה. אלדד • שיחה 22:13, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
אני שם לב שאתה חוסם משחיתים לפני שהם מקבלים אזהרה. מקובל קודם לתת אזהרה, ואז אם הוא חוזר על השחתה- לחסום. Corvus,(שיחה) 16:33, 29 באוגוסט 2015 (IDT)
יש לי השיטות שלי.:) במקרים מסוימים אני חוסם לפני מתן אזהרה (זה מקרה טיפוסי כדוגמת המקרים האלה). אתה יכול להציב אזהרות, כמקובל. אם תרצה, אפרט לך את המדיניות שלי מאחורי הקלעים, לא בדף הנוכחי (יש מחשבה מאחורי החסימה, היא לא נעשית באופן נמהר). אלדד • שיחה 16:35, 29 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום אלדד ותודה על התיקונים בערך שכתבתי "התזה של פירן".
בשביל הידע הכללי רציתי לשאול למה אסור לכתוב הינה ויש לכתוב היא (כמו שתיקנת)?
" התזה של ההיסטוריון הבלגי, אנרי פירן, הינה אחת התזות החשובות ורבות ההשפעה במחקר ההיסטורי של המאה ה-20."
תודה גדולה מראש חיים. (Haim brinshtain - שיחה 00:12, 30 באוגוסט 2015 (IDT))
ראשית, שים לב שכשמוסיפים חטיבה חדשה לדף שיחה, מקובל להוסיף אותה בסוף דף השיחה, לא בתחילתו (העברתי עכשיו את דבריך לכאן). בדרך כלל זה מתבצע באופן אוטומטי: אתה רק צריך ללחוץ על הפלוס בראש דף השיחה, לכתוב את הכותרת, ואח"כ את תוכן חטיבת השיחה. מערכת ויקיפדיה ממקמת את דבריך בהמשך דף השיחה, בסוף.
שנית, לשאלתך, הנו, הנה, הנם - ההמלצה היא לכתוב הוא, היא, הם וכו'. המילים "הינו", "הינה" נכתבות בכתיב התקני בלי יו"ד (כמו שלא תכתוב "הינֵה", אלא "הנה"). היות שמדובר כאן באוגד רגיל, המילים "הוא", "היא", "הן" עושות את העבודה. אלדד • שיחה 10:18, 30 באוגוסט 2015 (IDT)
שלום אלדד. לאחרונה אביהו שינה את כל המופעים כך שלא יכללו את ה"א הידיעה בטענה שזה לא חיוני. Mbkv717 • שיחה • ט"ו באלול ה'תשע"ה • 12:25, 30 באוגוסט 2015 (IDT)
Hello I created this article translated from English. But I have not continued because they speak Hebrew can you help?. It is an eighteenth century Spanish pirate who is a national hero. Thank you. שלום אני יצרתי מאמר זה תורגם מאנגלית. אבל לא המשיך כי הם מדברים עברית יכולה לעזור לך?. זה פיראט המאה שמונה עשרה ספרדי שהוא גיבור לאומי. תודה. אמארו רודריגז פליפה.--88.9.98.179 17:35, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
As you do not speak Hebrew, I would sincerely ask you not to contribute in Hebrew to the Hebrew Wikipedia. We need contributions by speakers of fluent Hebrew. Thank you very much in advance for your understanding. אלדד • שיחה 18:54, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
אכן התכוונתי לעניין רודריגז. תראה מה עשית, רק דיברת והוא חזר לסורו. Mbkv717 • שיחה • ט"ז באלול ה'תשע"ה • 22:13, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
שחזרתי אותו, וכתבתי הודעה בדף השיחה שלו. אם נתחיל לשחזר אותו ולכתוב הודעות דומות, כל אחד בתורו, אולי הוא יבין את הרמז. אלדד • שיחה 22:42, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
למען האמת, אני חושב שהוא לא יבין. התחלתי לחפור קצת ונראה שיש לנו עסק עם "פושע סדרתי" ממדרגה ראשונה, וזה רק מבדיקה לגבי אמארו פארגו - רוב מוחלט של הערכים בוויקיפדיות המקבילות נוצרו על ידי אנונימים, ולפחות בחצי מהמקרים האלו הוא פנה לוויקיפדים מקומיים כדי שישפרו את הערך. נראה שהייתה לו יד בדבר גם במיעוט הערכים שהוא לא יצר בעצמו. חפרתי עוד טיפה ואיתרתי את המשתמש המקורי בעל השם המאוד מפתיע CanaryIslands בוויקי הספרדית, והפלא ופלא הוא נחסם כבר ב-2010 (וזה עוד רק בובת קש שלו, נראה שהמקורי מקורי החל לפעול ב-2009). אם היה אינטרפול-מנטרים, זו כנראה הייתה מטרה מרכזית שלו. Mbkv717 • שיחה • ט"ז באלול ה'תשע"ה • 22:55, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
אז תעדכן מנטרים ומפעילים נוספים בעניין זה. בעצם, אני מקווה שלא מעט מהם יקראו את חטיבת השיחה הנוכחית, וביחד נשחזר את עריכותיו, בזו אחר זו, עם הודעות מתאימות בעניין זה. אני לא בטוח שאפשר לחסום אותו באופן גורף. זו לא התנהגות טרולית פאר אקסלאנס. אלא אם כן אתה חושב אחרת. אלדד • שיחה 23:06, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
זה ההוא מהסן קריסטובל משהו. זוכרים? ביקורת - שיחה 23:24, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
בדיוק. אליו אנחנו מתכוונים. צריך להתגייס כדי לתת לו את התחושה ש... לא בבית ספרנו. אלדד • שיחה 23:33, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
באשר להאם זה נחשב טרול או לא - זה נראה לי דומה למקרה של משתמש:Gerwo ומחוזות אורוגוואי אם אתה זוכר, לא כן? ובתור התחלה, אני מתייג את שאר "אנשי הקשר" של אל גואנצ'ה (סלח לי על ריבוי ההודעות, אבל אני לא רוצה להסתכן בבעיות תיוג) למען יידעו וייזהרו בעתיד: עידו, archwayh, assayas. Mbkv717 • שיחה • י"ז באלול ה'תשע"ה • 06:51, 1 בספטמבר 2015 (IDT)
שי, אני מעריך שמשה רואה בך אחד המנטרים הבולטים ומצא לנכון ליידע גם אותך בנושא הנוכחי, כדי שגם אתה תוכל, אם תראה תרגום מכונה של מיודענו, לשחזר את העריכה שלו ולהוסיף הודעה בדף השיחה שלו (אני מניח שעדיף באנגלית, כי ההתרשמות שלי היא שעברית הוא לא יודע). אלדד • שיחה 13:47, 1 בספטמבר 2015 (IDT)
ההתרשמות שלי היא שגם בספרדית הוא "לא מבין עברית"... ביקורת - שיחה 13:52, 1 בספטמבר 2015 (IDT)
שי אבידן, למעשה פניתי אליך כי אתה נמצא ברשימת האנשים שהאנונימי פנה אליהם. Mbkv717 • שיחה • י"ז באלול ה'תשע"ה • 16:17, 1 בספטמבר 2015 (IDT)
היי אלדד,
אין פה במקרה סמיכות כפולה ופסולה בשם הערך? אולי עדיף "תעשיית ייצור הארגמן וצביעתו במזרח הקדום? גילגמש • שיחה 08:55, 2 בספטמבר 2015 (IDT)
היי,
אני בהחלט בעד הנוסח שהצעת: "תעשיית ייצור הארגמן וצביעתו במזרח הקדום". מבחינה תקנית גרידא, השם הנוכחי לא תקין, כי יש פה סמיכות כפולה – דבר שאינו נחשב נכון בעברית התקנית. אלדד • שיחה 09:12, 2 בספטמבר 2015 (IDT)
שלום, אני מקווה שהקישור לערך יסב גם את תשומת לב הכותב. באנציקלופדיה העברית התעתיק (מלטינית כנראה) של בית קאראג'ורג'ביץ', הוא: בית קרדיורדייביץ. ובהתאם, שם הערך המדובר: קרה דיורדיה. מי או מה נכון? ביקורת - שיחה 11:11, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
למיטב הבנתי, קאראג'ורג'ה הוא הכתיב הנכון. אלדד • שיחה 12:17, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
מה בעניין אמות קריאה? למה לא קרג'ורג'ה? ומה בעניין שם המשפחה קאראג'ורג'ביץ או קאראג'ורג'ייביץ? ביקורת - שיחה 14:56, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
רק באשר לחלק הראשון בשאלתך, אני מעדיף "קאראג'ורג'ה", כפי שכתוב בערך, כי הכתיב "קרג'ורג'ה" יכול להתפרש על ידי הקורא בתור Kargeorgeh, במקום -Kara. באשר לסיפא של שאלתך, זה כבר מצריך היכרות עם נשוא הערך ועם צורות הכתיב המקוריות של שמו. היות שאני לא מכיר, אני מעדיף בשלב זה לא לענות. אלדד • שיחה 18:34, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
שלום אלדד, או שמא עליי לומר שוב שלום אלדד לאור ביקוריי הרבים פה לאחרונה . אני מניח שאתה מתמצא הרבה יותר טוב ממני בענייני בוט ההחלפות, לכן אני מניח שתוכל לעזור לי בשני דברים שצצו בעקבות המעבר האחרון של הבוט.
ראשית, לאור ההתרחבות של ויקיפדיה העברית מתרבים אצלנו מקרי השימוש בשם הספרדי Márquez ברמה שנראה לי שכבר עדיף לבטל את ההחלפה של מארקס למרקס. בכל מקרה לפני שאני מעלה את זה לדיון ניסיתי למצוא את ההחלטה המקורית והדבר היחיד שמצאתי הוא שזה "הוסף", ללא כל דיון נראה לעין. עברתי על כל הארכיונים של אולם הדיונים, על דף השיחה של מרקס, של גבריאל גארסיה מארקס ועל דף השיחה של קרל מרקס - Nada. אתה יודע איפה אפשר למצוא את הדיון הזה (אם הוא קיים)?
ושנית, בערך וסט ג'ורדן מוזכרת Broadview University, שתעתקתי לתומי כ"אוניברסיטת ברודוויו". משום מה הבוט תיקן את זה ל"ברודווייו". אם הצורה ויו לא תקינה צריך לתקן ערכים כמו מאונטיין ויו, אבל לא ברור לי למה וייו עדיף. ניסיתי למצוא את הדיון, אך גם הפעם לא הצלחתי. הכי קרוב שמצאתי זה החלפה 242 ברשימה - ברודוויי, אבל לא ברור לי אם זה אכן קשור או לא ואם כן, למה? הוויקיפדיה הזו קטנה מדי בשביל שיהיה צורך כלשהו לכתוב "הברודוויי שלו" במילה אחת. Mbkv717 • שיחה • י"ט באלול ה'תשע"ה • 22:06, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
שלום משה, ערב טוב,
למיטב הבנתי, בכל מה ששאלת - your guess is as good as mine. אין לי מושג איפה למצוא את הדיון לעיל (אם אתה לא מצאת).
באשר לשאלה השנייה, צריך להיות מאונטיין ויו, לא מאונטיין וייו. בכלל, שתי יו"דים אחרי ו' (כשיש המשך למילה אחר כך) זה די נדיר, אם בכלל יש מקרה שצריך את זה בעברית (אני חושב שהמקרה היחיד, על פי העברית התקנית, יהיה רק בצורת הריבוי: ציוויים, לדוגמה). אני מניח שזה נובע מאחד המקרים של הבוט שהוגדרו, אבל אין לי מושג באיזה מקרה בוט מדובר. לפחות לא כרגע, ממבט ראשון. אלדד • שיחה 22:17, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
עוד עניין,
Márquez צריך להיות מארקס, לא מרקס. אבל, אם הבנתי נכון, בזה אנחנו תמימי דעים. אלדד • שיחה 22:19, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה רבה, אכן הבנת נכון (לפרוטוקול גם באולם הדיונים הסכימו על זה כשהחריגו את גבריאל גארסיה מארקס, אבל אז כנראה חשבו שהוא יחסית חריג). יש לך אולי מושג מי יכול לדעת יותר? Mbkv717 • שיחה • י"ט באלול ה'תשע"ה • 22:24, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
נסה להתייעץ עם אביעדוס. הוא חזק באיתור דיונים ישנים. אלדד • שיחה 23:30, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה על ההעברה. אלדד • שיחה 20:45, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
שלום, רציתי להודיע לך שהמפגש ברידג', משחק ותחומי ידע אחרים הועבר ליום שישי ה- 8.1.2016. נכון להיום המפגש הבא הוא ארגון מידע בוויקיפדיה - קצת סדר בבלאגן בתאריך 23.10.2015. בנוסף, אני מנצלת את ההזדמנות להזכיר לך שכדי לא לפספס עדכונים והודעות של הרגע האחרון, יש לצרף את דף המפגש לרשימת המעקב ולבדוק האם היו שינויים לקראת תאריך המפגש. נשמח לראותך במפגשים הקרובים ושתהייה לכולנו שנה טובה! Chenspec-WMIL - שיחה 15:46, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
שלום אלדד,
נרשמת למפגש שבכותרת, אשר ייערך ב-23 באוקטובר. לצורך סיכום רשימת המשתתפים אשמח אם תוודא שאכן ביכולתך להגיע אליו. במידה ואין באפשרותך להגיע אנא עדכן זאת בדף המפגש. להתראות. יואב ר. - שיחה 16:37, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה, יואב. אני מתכנן להגיע למפגש. אלדד • שיחה 17:25, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
שלום, לדעתי אתה טועה. ראה את המשפט "בנו, ג'ורג' ווקר בוש, היה נשיאה ה-43 של ארצות הברית, ובנו השני, ג'ב בוש, הוא מושל מדינת פלורידה ה-43". שניהם לא מכהנים בתפקיד המוזכר, ושניהם לא מתו עדיין. כל עוד הוא חי, כותבים "הוא". אם אתה רוצה להימנע מהתלבטות, אפשר לכתוב "כיהן כ...". ובהגדרה – מה שעשית מוגדר כמלחמת עריכה, האסורה בוויקיפדיה. חזרתי • ∞ • שיחה 19:49, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
תיקנתי ל"כיהן" (בדקתי בדקות האחרונות במספר ערכים, בארה"ב ובישראל, ואכן המילה "כיהן" מופיעה שם. שיניתי. אם נראה לך שעדיף ניסוח אחר, אתה מוזמן לתקן. זאת לא הייתה מלחמת עריכה, אלא עריכה שלי לאחר העריכה שלך (לא שחזרתי אותך). אלדד • שיחה 19:55, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה, ובהגדרה – באיזה אופן טכני אתה מחזיר עריכה שלך שבוטלה על ידי אחר – זה ממש לא משנה. שוב – תודה שקבלת את הצעתי. חזרתי • ∞ • שיחה 20:00, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
אין שום בעיה. לא הייתה לי בעיה עם העריכה שלך, תיקנתי בה רק מה שהפריע לי (בשורת הפתיח אפשר היה להשמיט את האוגד, ולהשאיר פסיק, ואז לא מבלבלים את הקורא באוגד של ההווה, כאילו הוא נשיא ארה"ב בהווה). בשחזור הגורף שלך של העריכה שלי ביטלת את השינוי הזה שעשיתי בפתיח. אלדד • שיחה 20:05, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
תגיד, מותר לי לבכות כשאני רואה את הטקסט הבא באתר החדש של האיצטדיון החדש בבאר שבע, פרק המסביר על דרכי הגעה, תת פרק אוטובוסים: "ניתן להגיע באמצעות קו אוטובוס ... ברחוב האצ"ל 2. התחנה עוצרת במרחק של כ-400 מטרים מהאצטדיון."? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:42, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
לא, כי מישהו פשוט התבלבל. אני בטוח שהכותב לא התכוון למה שיצא. אלדד • שיחה 17:48, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
ואני בטוח שמגיה טוב היה אמור לתפוס את זה לפני הפרסום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:49, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
אה, זה כן, מגיה טוב היה עולה על זה – על זה אני מרשה לך לבכות. לא משתמשים כמעט במגיהים בימינו, וזו בהחלט רעה חולה. אלדד • שיחה 17:50, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
נכנסת פעם לאתר Ice? הוא מופיע בהמון ערכים כמקור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:52, 16 בספטמבר 2015 (IDT)
Wikiwand in your browser!
Seamless Wikipedia browsing. On steroids.
Every time you click a link to Wikipedia, Wiktionary or Wikiquote in your browser's search results, it will show the modern Wikiwand interface.
Wikiwand extension is a five stars, simple, with minimum permission required to keep your browsing private, safe and transparent.