אין על מה. נהניתי לקרוא:) תומר - שיחה 15:54, 9 בנובמבר 2011 (IST)
תודה. יש לי תהייה על התאריך המתאים. ב-2.2.12 ימלאו 130 שנה לג'יימס ג'ויס, ו-70 שנה ליוליסס.
זה מתאים גם לערך לאופולד בלום, אבל הייתי רוצה ש"יוליסס" יהיה בראשי באותו יום - מה דעתך? איתן - שיחה 18:46, 9 בנובמבר 2011 (IST)
התלבטתי בעניין מאחר שיוליסס הוצג בעמוד הראשי לא מזמן (וגם ג'יימס ג'ויס). אבל נראה שזה חשוב לך:) ציינת את זה בפניי כבר בעת שיוליסס נבחר. אשריין עבורו את ה-2.2. תומר - שיחה 19:29, 10 בנובמבר 2011 (IST)
אז אם כך, שלאופולד בלום יוצג ב-16 ביוני 2012... איתן - שיחה 19:31, 10 בנובמבר 2011 (IST)
יקירי, שים לב שתחתית צ'אושסקו נמלט במסוק הוספתי גרסת תמונה נוספת שניקיתי וערכתי מעט. לבחירתך, מה משנהם אתה מעדיף. את המאובקות היותר "אותנטית" או את היותר נקייה לעין:) לילה נפלא תומריקו! Itzuvit • שיחה • ויקיפדיה בצבע 21:19, 9 בנובמבר 2011 (IST)
תודה לך - הגרסה החדשה באמת חדה יותר, והקונטרסט טוב יותר. אחליף. ליל"ט! תומר - שיחה 21:55, 9 בנובמבר 2011 (IST)
הערך "שלי אלקיים".
רציתי לערוך בעצמי אבל מכיון שאין לי חשבון נמנעתי למרות שמותר גם לי.
עכשיו הערך מתקרב יותר להיות מאוזן.
תודה לך
אסף
אין על מה. תודה על ההערה. תומר - שיחה 11:45, 12 בנובמבר 2011 (IST)
סיימתי לעת עתה את עבודתי על הערך והעברתי אותו למרחב הערכים. ניסיתי להכחיל את השם שלה בתקציר הערך המומלץ של ספריית גרשם שלום (וגם כאן), אך מאחר ומדובר כבר בתבנית, אין לי מושג איך להגיע לטקסט עצמו. האם תוכל לעשות זאת? תודה. RF - שיחה 12:25, 12 בנובמבר 2011 (IST)
סבבה. דניאל, אתה מבין בזה יותר ממני. תומר - שיחה 13:53, 12 בנובמבר 2011 (IST)
אבל מספר שמח מוגדר מלכתחילה בבסיס 10, אז האם יש כאן הטעיה של הקוראים? חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 13:53, 12 בנובמבר 2011 (IST)
לתכונות תלויות בסיס אין שום חשיבות מתמטית. הן לא תכונות מהותיות של המספר, אלא סתם צירופי מקרים שנובעים מבחירות שרירותיות של אנשים (כמו התאריך 11.11.11). אני יכול לחשוב (בלי הגזמה) על מאה סדרות מתמטיות מהותיות ש-1 הוא איברן הראשון. אין סיבה לציין בערך ש-1 הוא במקרה מספר שמח (למעשה אני מטיל ספק בחשיבותו של הערך מספר שמח). דניאל • תרמו ערך 13:57, 12 בנובמבר 2011 (IST)
אין בינינו מחלוקת לגבי החשיבות המתימטית, אבל בערכים על מספרים מפורטות תדיר משמעויות לא מתמטיות של המספר, כגון משמעות תרבותית, דתית וכו'. למשל, בערך 1 עצמו נאמר, בין היתר: בנומרולוגיה, המספר 1 מייצג התחלה. הוא מלמד על התגשמותו הבראשיתית של רעיון. המספר 1 מייצג גם את האלוהים ואת האלוהות. בכדורגל המספר 1 הוא באופן מסורתי מספר החולצה של השוער הראשי". אז אם כבר יש ערך על מספרים שמחים, אני לא רואה סיבה לא להזכיר ש-1 הוא הראשון שבהם. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 14:01, 12 בנובמבר 2011 (IST)
1 הוא גם מספר המדינות ביבשת אוסטרליה ומספר התאים המינימלי ביצור חי. יש 200,000 סדרות מתמטיות של שלמים ב-OEIS. אני מעריך שרובן כוללות את 1. דניאל • תרמו ערך 14:08, 12 בנובמבר 2011 (IST)
השאלה היא על כמה מבין 200,000 הסדרות יש ערך בויקיפדיה... זה לא עניין עקרוני מאוד בשבילי. אני פשוט חושב שמכיוון שערכי המספרים ממילא לא צמודים למשמעות מתמטית, לא צריכה להיות מניעה לציין עובדות כאלה. בסופו של דבר הערך מספר שמח מפנה ל-1 (מספר). אז אפשר גם הפוך. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 14:10, 12 בנובמבר 2011 (IST)
זה לא משנה לכמה מן הסדרות יש ערך בוויקי; משנה כמה מהן חשובות יותר מ"מספרים שמחים" ולא זכו לערך בגלל טבעה של אנציקלופדיה שנכתבת על ידי כותבים אקראיים. התשובה היא לפחות 183,021 סדרות. נכון שערכי מספרים לוקים בבעיית איזוטריה חמורה, אך אין צורך להחמיר אותה. את העובדה ש-1 הוא מספר שמח אי אפשר לכתוב בפרק המתמטי של הערך (שהרגע הסרתי ממנו עובדה איזוטרית נוספת). אם רוצים לכתוב אותו בפרק התרבותי, אז אפילו שם הוא לא עומד ברמת החשיבות המינימלית (הוא בהחלט פחות חשוב ממספר השוער בכדורגל או מהמשמעות הנומרולוגית). אם A מקשר ל-B זה לא אומר ש-B צריך לקשר ל-A. האם כל ערך שמקשר לישראל צריך להיות מקושר ממנה? דניאל • תרמו ערך 14:25, 12 בנובמבר 2011 (IST)
אוקיי, אבל כדאי להעביר את הפיסקה הזו לדף השיחה של הערך. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 14:33, 12 בנובמבר 2011 (IST)
שלום, באתי להתנצל על הבוקר, היה לי בוקר קשה והייתי צריך להוציא את הכעס על מישהו. אני מקווה שתוכל לסלוח לי, התנהגתי בצורה לא יפה ואני יודע זאת. סליחה תודה והמשך יום נעים T.o.s - שיחה 20:45, 12 בנובמבר 2011 (IST)
מקבל בהבנה ומכיר את התחושה. אני שמח לקרוא את דבריך ושהבנת שאין לי דבר נגדך. תומר - שיחה 20:48, 12 בנובמבר 2011 (IST)
אני שמח שהשלמנו T.o.s - שיחה 15:50, 13 בנובמבר 2011 (IST)
בכוונה לא ארכבתי אותם. הערכים הנ"ל נערכו בצורה שונה מאשר השניים הראשונים, וכמו שבואר ברשימת ההמתנה הם מבוססים על המחקר. אנא החזר אותם. -- טישיו - שיחה 01:26, 13 בנובמבר 2011 (IST)
שנה עברה מאז יצא הגיליון האחרון, והנה זה קורה - הטילדה הרביעית חוזרת במהדורה מחודשת, ובעיצוב רענן!
מהו באמת תפקידו של הדייל? מדוע בן לאדן לא ידע מנוח בוויקיפדיה גם לאחר מותו? מי מאוכזבת ממצב החינוך בארץ? ואיזו ויקיפדית זכתה לתהילת עולם בוויקישיתוף?! מאמרים נוקבים וכתבות מרתקות נוספות ממתינים לכם בגיליון החדש!
ערך לא חדש, שקלונימוס שידרג בצורה רצינית. חשבתי להציע במומלצים, וקלונימוס המליץ להיוועץ בך לפני שמעלים שם. תוכל בבקשה לעבור על הערך ולומר האם לדעתך לערך יש סיכוי להיחשב למומלץ? תודה - קיפודנחש - שיחה 22:46, 17 בנובמבר 2011 (IST)
ייקח לי זמן לקרוא, אבל בהסתכלות ראשונית נראה שהערך מתאים להעלאה לרשימת ההמתנה. עניין יחיד שיכול לעלות בשלב הזה הוא היציבות, הערך די טרי. אולי עדיף להמתין טיפה, נגיד שבועיים. תומר - שיחה 07:46, 18 בנובמבר 2011 (IST)
אין בעיה להמתין, אבל היחידים שערכו את הערך בזמן האחרון (אייל המהולל ואנוכי, בנוסף כמובן לקלונימוס עצמו) פחות או יותר אמרו שסיימו לעבוד עליו. בכל מקרה, אם אף אחד אחר לא יעלה את הערך, בעוד זמן מה אעשה זאת בעצמי. תודה. קיפודנחש - שיחה 17:24, 18 בנובמבר 2011 (IST)
הערך אבשלום פיינברג איננו ערך מומלץ ולכן אין - לדעתי - להציגו כמומלץ. הערך המומלץ הוא הערך המורחב העוסק בנושא: מציאת עצמותיו של אבשלום פיינברג ורק אותו יש להציג. תודה. RF - שיחה 12:53, 18 בנובמבר 2011 (IST)
אני יודע. לא הבנתי - הערך שיוצג הוא על מציאת העצמות, לא הביוגרפיה של פיינברג. תומר - שיחה 17:21, 18 בנובמבר 2011 (IST)
טעות שלי. אבל היא נובעת מהעובדה שכאשר מסתכלים על הרשימה לפי החודשים, השם הראשון שמופיע הוא של אבשלום פיינברג, ונוצרת מצגת מוטעית כאילו הערך עליו הוא המומלץ ולא הערך על עצמותיו. RF - שיחה 19:35, 18 בנובמבר 2011 (IST)
אני לא מצליח לחשוב על דרך לנסח זאת אחרת. האם לך יש רעיון? תומר - שיחה 11:53, 20 בנובמבר 2011 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ילדות. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 19 בנובמבר 2011 (IST)
בדף ההמתנה הסרתי את המילה המלצה מכל המועמדים. ברור שזו המלצה ושה רק מבלבל. השארתי רק את הקידומת להסרת המלצה. מה דעתך? איתן - שיחה 20:47, 22 בנובמבר 2011 (IST)
אני שמרתי על הנוהג שהנהיג אריאל, אבל אני מסכים שזה לא הכרחי. אולי אכן עדיף כך. תומר - שיחה 20:55, 22 בנובמבר 2011 (IST)
גם לי זה מעט הציק בעין. תודה איתן:) ערן - שיחה 20:57, 22 בנובמבר 2011 (IST)
לשרותכם תמיד איתן - שיחה 21:05, 22 בנובמבר 2011 (IST)
החזרת קישורים אחרים (שלא קשורים לדיון) וכפולים, אני כבר השבתי ב"ביטול" • חיים 7 • (שיחה) • כ"ז בחשוון ה'תשע"ב • 20:03, 24 בנובמבר 2011 (IST)
מקווה שמוכן, ערב טוב, יעל י 18:27, 28 בנובמבר 2011 (IST)
סליחה על ההתערבות, אבל לעני"ד הנוסח מדי פאתוסי. עדיף לתת לאנשים מידע יותר נגיש וברור, ולהמעיט עד כמה שיותר במונחים 'גבוהים' כשהם לא חובה. צביה • כן? • 18:34, 28 בנובמבר 2011 (IST)
תודה רבה, יעל. כעת האורך ראוי.
לגבי ההערה של צביה - הטקסט אכן מנוסח במשלב גבוה, אך לי אישית זה לא מפריע מדי. נראה שהמשלב נובע מהעומק התוכני של הטקסט. לא היה פאתוס (חוץ אולי מ"המבחר האיכותי" ו"השפעות הדדיות ומרתקות בכפיפה אחת", שאת זה שיניתי). יעל, תוכלי לעבור על השינויים שלי כאן? תומר - שיחה 18:42, 28 בנובמבר 2011 (IST)
הכל נפלא, ערב טוב יעל י 18:49, 28 בנובמבר 2011 (IST)
שלום! . עניתי לך בדף השיחה של הערך. פארוק - שיחה 22:44, 28 בנובמבר 2011 (IST)
משהו לא נראה לי שם ויש צורך בשחזור עמוק. תבדוק בבקשה כי אין לי זמן. תודה. סקרלט - שיחה 17:39, 30 בנובמבר 2011 (IST)
ולמה לא מפעילים הגנה בימים אלה? סקרלט - שיחה 17:42, 30 בנובמבר 2011 (IST)
בדיוק עשיתי את זה. תומר - שיחה 17:42, 30 בנובמבר 2011 (IST)
והערך נראה לי תקין. תומר - שיחה 17:44, 30 בנובמבר 2011 (IST)
היי תומר, ראיתי שהוספת את הערך פרקים של ספר המדינה לרשימת הערכים המומלצים (לאחר סיום ההצבעה ואירכוב הדיון). שאלה טכנית - בדף הדיונים כתוב שצריך לפחות 6 המלצות חיוביות כדי להוסיף ערך לרשימת המומלצים ובסגירת ההצבעה היו לו רק 5, האם מדובר בטעות או שלא הבנתי נכון את הנהלים? אשמח להבהרה. תודה ולילה טוב, Amir37 - שיחה 00:41, 2 בדצמבר 2011 (IST)
גם מציע הערך, אם אינו מהכותבים המרכזיים של הערך, נחשב כמצביע. ―טישיו (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) 00:56, 2 בדצמבר 2011 (IST)
הבנתי, תודה רבה. Amir37 - שיחה 01:08, 2 בדצמבר 2011 (IST)
ראיתי את המסקנה, רק הדרך אליה לא ברורה דיה. האם כמות הערכים נספרה בבוט? או בכל דרך אחרת? או שחסר מומלץ אחד בקטגוריה? אחרת זה לא הגיוני, כי גם בספירה ידנית הסכום בקטגוריה נכון. דניאל, מדוע שיקח לו זמן? ככל שאני מבין הוא לא יושב על המטמון של ויקי, הוא מחושב לפי דף הphp בשרת, בדיוק כמו שהשעה והתאריך לא זקוקים לעדכון. • חיים 7 • (שיחה) • י"א בכסלו ה'תשע"ב • 12:09, 7 בדצמבר 2011 (IST)
איך ספרת ידנית? כשאני מדפדף לדף האחרון של הקטגוריה הוא נותן לי שבדף האחרון יש 83 ערכים. דניאל • תרמו ערך 12:30, 7 בדצמבר 2011 (IST)
ספירה פיזית ידנית, דניאל, עבור לעמוד האחרון, ותשוב לראשון (על ידי לחיצה על "200 קודמים") ולפתע תראה שבעמוד הראשון רשום שישנם 198 ערכים בלבד, מפתיע, לא? • חיים 7 • (שיחה) • י"א בכסלו ה'תשע"ב • 12:42, 7 בדצמבר 2011 (IST)
זה לא עוצר שם. אם תחזור ותדפדף לסוף, ואז תחזור להתחלה, תקבל 196. רק מראה משהו דפוק בספירת הערכים של הקטגוריה. לא הייתי סומך גם על ספירה ידנית. בוודאי נעלמים ערכים. יש לספור את הערכים ישירות באמצעות בוט שמוצא את כל מופעי התבנית. דניאל • תרמו ערך 13:31, 7 בדצמבר 2011 (IST)
בנוסף, ניתן להביט כאן לשם וידוא. חיים, ראשית - לפני שאתה מבצע פעולה כזו, מן הראוי לפחות להתייעץ אתי, כאחראי על תחום המומלצים ובפרט על עדכון ותחזוק התבנית. אולי העניין כבר נשקל, אבל הוחלט להותיר את המצב על כנו?
הטיעונים הקונקרטיים נגד השינוי שביצעת הם: (1) כאמור, יש בעיה במספור הקטגורי האוטומטי. הבעיה הזו קיימת כבר זמן, ואיני יודע מדוע היא אינה מתוקנת, אבל המספר הנכון הוא זה שבתבנית. (2) העדכון הידני של התבנית, לרבות תקצירי עריכה המפרטים איזה ערך הוסף ואיזה ערך הוסר, מקלים על התחזוקה השוטפת של המומלצים (איזה ערך הוסף אחרון, מי לפניו וכו'; תחזוק של הערכים האחרונים שסטטוס המומלצות שלהם שונה, מאפשר גם לעדכן אותם בדפים הרלוונטיים בפורטלים הרלוונטיים, בקלות יתרה, כמה בבת-אחת ולא אחד-אחד, וכן מאפשר וידוא שהאחרונים אכן עודכנו). (3) לעתים קורה שמישהו מוסיף או מסיר תבנית:ערך מומלץ ללא ידיעתי, ולא לפי ההליך הנהוג. התחזוקה של התבנית היא שמאפשרת לי לזהות את המקרים הללו. (4) התחזוק הידני אינו מצריך מאמץ רב, ועל כן היתרונות עולים על החיסרון-כביכול שבתחזוקה הידנית. תומר - שיחה 15:07, 7 בדצמבר 2011 (IST)
הכוכב המקורי
תודה על העזרה כאן:-) רועי • שיחה 22:35, 9 בדצמבר 2011 (IST)
יצרתי את התקציר. שים לב שהתמונה המופיעה בערך אינה חופשית, ולכן איני סבור שניתן להשתמש בה בתבנית. תודה ושבת שלום. פומפריפוזה - שיחה 06:26, 10 בדצמבר 2011 (IST)
תודה על התקציר. לגבי התמונה - לפי הפרשנות של דרור אבי, מאחר ששימוש הוגן תקף גם למטרות סיקור, הוא מתאים לתקציר של ערך מומלץ. לכן אני נוהג כך בד"כ, ומשתמש בתמונות שימוש הוגן בתקצירים. תומר - שיחה 13:19, 10 בדצמבר 2011 (IST)
תומר, בערך דיגיטציה הקישור הפנימי צריך להיות אות אנלוגי ולא אותאנלוגי, מכיוון שצריך להיות ערך כזה, יש אותו בעשרות שפות, ואם ייכתב, לשם הקורא ירצה להגיע. רועי • שיחה 09:43, 10 בדצמבר 2011 (IST)
הרבה מאד. אתה מפתיע אותי, חשבתי שזה אמור להיות ברור רועי • שיחה 13:38, 10 בדצמבר 2011 (IST)
אל תפנה אותי לערך באנגלית. זה לא עוזר לי להבין למה צריך להשאיר את הקישור בצורה אות אנלוגי, ולא כאותאנלוגי. שני הקישורים לערכים אות (סיגנל) ודיגיטלי/אנלוגי מסבירים מספיק טוב לקורא מה זה "אות אנלוגי", אני לא רואה את הטעם בהשארת קישור אדום לערך "אות אנלוגי", כשיש לנו את שני הערכים ההם. זה שבאנגלית הם עשו את ההפרדה לא אומר כלום - להם גם נראה שאין ערך אחר המסביר מה זה "אנלוגי". תומר - שיחה 13:45, 10 בדצמבר 2011 (IST)
אוי באמת. אתה אומר שלא מגיע לנושא כה חשוב, שנמצא כבר ברוב השפות, ערך? זה מגוחך! אכתוב את הערך ברגע זה. רועי • שיחה 14:16, 10 בדצמבר 2011 (IST)
לא אמרתי שלא מגיע לו ערך. אני אומר שאני לא רואה טעם בקישור האדום, כשאפשר לתת את הכחולים. האם אתה מבין בנושא? אם לא, אני מעדיף שלא תכתוב אותו. תומר - שיחה 14:18, 10 בדצמבר 2011 (IST)
מקסים?.--כ.אלון - שיחה 17:26, 10 בדצמבר 2011 (IST)
כמו שכתבה דורית, גם אני לא בטוח. בינתיים כדאי לעבור על הערכים שהוא מעלה, ולוודא שאין בהם טעויות עובדתיות ותחביריות. תומר - שיחה 14:05, 11 בדצמבר 2011 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חול. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:02, 10 בדצמבר 2011 (IST)
תומר, קרא את המייל מאתמול. סקרלט - שיחה 13:57, 11 בדצמבר 2011 (IST)
תומר, אני כועס. אני מדבר, מדבר ומדבר ואתם ממשיכים לחזור עליכם כמו תקליטים שבורים בהנחה שאסטרטגיית ה"לא רוצה ולא רוצה שב בצד נו נו נו" תייאש אותי. רועי • שיחה 18:30, 11 בדצמבר 2011 (IST)
אני לא יודע אם אמירה כמו "אתם מתנהגים..." היא מסוג האמירות שמעודדות אוזן קשבת אבל ניחא. בכל אופן אשמח להסבר על האסטרטגיה הנ"ל. מה זה אומר "לא רוצה ולא רוצה שב בצד נו נו נו"? Neuköln - ש 18:36, 11 בדצמבר 2011 (IST)
התעלמות מכל טענותיי וזריקת הטענות האישיות לאוויר כל פעם מחדש. רועי • שיחה 19:00, 11 בדצמבר 2011 (IST)
ממ נראה לי צריך להוסיף פיסוק לסלוגן או הבהרה. אתה יכול לתת דוגמא לטענות אישיות או להפנות לדיון עליו מדובר? Neuköln - ש 19:09, 11 בדצמבר 2011 (IST)
לא הבנתי היכן נהגתי לא כמקובל בעיניך. תומר - שיחה 19:39, 11 בדצמבר 2011 (IST)
עזבו, אני שותק. במילא אין טעם... רועי • שיחה 21:26, 11 בדצמבר 2011 (IST)
חבל. היינו יכולים לנסות ללבן את זה. תומר - שיחה 23:44, 11 בדצמבר 2011 (IST)
בעקבות בקשתו של חיים7 ביטלתי את עריכתך בירון ידען, שבוצעה אחרי שהערך היה מוגן, ולא אפשרה לחיים לשחזר אותה לגרסא היציבה בעקבות התנגדותו לה. עדיף שתדונו בנושא בשיחה:ירון ידען#עריכת ערך נעול. תודה על ההבנה, יוסאריאן • שיחה 11:13, 12 בדצמבר 2011 (IST)
לא עקרוני. העריכה שלי הייתה ממש משנית, ולא קשורה למחלוקת. היא לא חשובה לי. לא כל כך הבנתי מה הרעיון מאחורי הביטול (הערך הרי לא באמת נעול בפני כולם, הוא נעול בפני לא מפעילים, וההגנה מטרתה להוביל לפתרון מוסכם בנקודת המחלוקת על ידי שיחה), אבל ניחא. תומר - שיחה 11:54, 12 בדצמבר 2011 (IST)
תומר זהו שכן, הערך נעול אז נעול גם בפני מפעילים. זה שטכנית ניתנה לך את היכולת לערוך לא מתירה לך לערוך כל עריכה שהיא אפילו לא יהיו לה מתנגדים, בוודאי ובוודאי עריכה שעלולים לצוץ לה מתנגדים (כמו שערכת). ויש שיקראו לזה שימוש לרעה בהרשאות... • חיים 7 • (שיחה) • ט"ז בכסלו ה'תשע"ב • 12:06, 12 בדצמבר 2011 (IST)
הגזמת. שימוש לרעה. העריכה שלי הייתה הגהה לשונית שלא שינתה משמעות. מה גם שזה לא משהו שהיה נתון במחלוקת - על כל דבר אפשר לומר ש"עלולים לצוץ לו מתנגדים". הגנה לא מונעת שיפורים קלים שלא קשורים למחלוקת שסביבה הוגדרה ההגנה. בכל אופן, כמו שאמרתי, השינוי הספציפי הוא זוטא, והוא ממש לא משנה לי. תומר - שיחה 13:06, 12 בדצמבר 2011 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: קודם כל - לדעתי העריכה שלך טובה ומשפרת את הערך, וחבל שאתה לא דן בנושא עם חיים. מבחינת הנוהל והעריכה - נכון, הערך נעול בפני לא מפעילים, ומכיוון שחיים7 התנגד לעריכה, אבל אינו מפעיל ולא יכל לשחזר אותה ולהחזיר לגרסא היציבה, עשיתי זאת עבורו. זה נראה לי סביר והוגן. יוסאריאן • שיחה 13:07, 12 בדצמבר 2011 (IST)
בהתייחס להערתו של חיים כאן - אני לא מסכים איתו - גם בערך נעול אפשר לבצע עריכות שלא נוגעות לנושא שבמחלוקת. יוסאריאן • שיחה 13:07, 12 בדצמבר 2011 (IST)
אם חיים מעוניין לפרט מדוע הוא חושב שהעריכה לא טובה, אשמח ללמוד ממנו, ולהסביר לו את עמדתי. תומר - שיחה 13:10, 12 בדצמבר 2011 (IST)
יוסאריאן, איני מסכים עימך, ערך נעול הוא נעול וזה גם בפני מפעילים, אם תרצה נוכל להעלות זאת לדיון במזנון ולשמוע את דעת הקהילה. תומר, אשמח לדון על כך אם תעלה זאת בדף השיחה של הערך. • חיים 7 • (שיחה) • ט"ז בכסלו ה'תשע"ב • 13:17, 12 בדצמבר 2011 (IST)
אתה יכול להעלות את זה במזנון ולהציע את המדיניות. אך יש להבהיר שלא מדובר במדיניות קיימת. להפך, ערכים נעולים לכל היותר בפני כל מי שאינו מפעיל. תומר - שיחה 16:17, 12 בדצמבר 2011 (IST)
העלתי למזנון, נעשה זאת רשמי, לכאן או לכאן • חיים 7 • (שיחה) • ט"ז בכסלו ה'תשע"ב • 16:50, 12 בדצמבר 2011 (IST)
שלום תומר. אם לקחת מרועי את ההרשאה של בדוק עריכות אוטומטיות, מן הראוי לדעתי שתכתוב לו בכמה מלים למה עשית זאת. יואב ר. - שיחה 00:19, 15 בדצמבר 2011 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קיסרות. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 17 בדצמבר 2011 (IST)
איך זה יכול להיות? הערך מכניקה קלאסית הוא ערך מומלץ - וכידוע הוא תת ענף במכניקה, ומכניקה זהו תת ענף בפיזיקה - אך אוי ואבוי - אין ערך למכניקה. אפילו ביידיש יש! אני מבקש שתקדם את הסוגיה כמה שאפשר. נ.ב, (אנ'). המשך יום נעים, רועי • שיחה 16:34, 18 בדצמבר 2011 (IST)
אז יש.
מריפרוף קצר בערך באנגלית לא השתכנעתי שנחוץ ערך נפרד, ובוודאי לא שיש להתבייש על אי קיומו. eman • שיחה • ♥ 16:59, 18 בדצמבר 2011 (IST)
כמובן שיש צורך. יש את הערך כמעט בכל שפה, אפילו ביידיש. רועי • שיחה 18:08, 18 בדצמבר 2011 (IST)
כשאומרים "מכניקה" מתכוונים למכניקה קלאסית. הערך האנגלי מכניקה הוא ערך מלאכותי העוסק באיחוד של שני תחומים פיזיקיליים שלא ברור למה יש לעסוק דווקא בשניהם יחד כערך בפני עצמו. דניאל • תרמו ערך 18:45, 18 בדצמבר 2011 (IST)
הערך עוסק במכניקה כללית. יש הרבה סוגי מכניקה, הערך מכניקה מרכז את כולם. עשו את זה בידייש, תאי ובעוד שפות נידחות, גם אנחנו צריכים. רועי • שיחה 18:52, 18 בדצמבר 2011 (IST)
שלום תומר. האם תהיה מוכן לחלק איתי, בבקשה, את מהות הניסוי שערכת ב"מאמר נבחר" שבפורטל ההיסטוריה? נטעדי - שיחה 17:40, 18 בדצמבר 2011 (IST)
הי, עכשיו תורך. אחד הדברים שיותר קשים לי בכתיבה על נושאים אנטומים היא התאמת הערכים לחסרי ידע מוקדם. כאן אתה נכנס לתמונה ונותן משוב. אני יודע שיש בערך הרבה חומר [שיכול להעיק] אבל הנקודה בד"כ איננה כמה הוא מעיק אלא האם הוא ברור. ברור? יוסי • שיחה 15:39, 20 בדצמבר 2011 (IST)
ברור. אעבור על הערך בימים הקרובים. תומר - שיחה 15:40, 20 בדצמבר 2011 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קובה. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 20:21, 7 בינואר 2012 (IST)
תומר שבוע טוב. הערת עכשיו הערה על משפט אחד בקטע אבל הסרת משפט אחר. מדוע? עמיחי • שיחה 23:24, 7 בינואר 2012 (IST)
את המשפט הסרתי בהתאם למה שכתב ערןב בדיון קודם. בלי קשר להערה החדשה. תומר - שיחה 23:26, 7 בינואר 2012 (IST)
אם אני אאתר את כותב המקורות המקורי בנורבגית (נראה לי שמצאתי אותו) והוא יעיד (באנגלית, אני מניח) על כך שהוא קרא את המקורות זה יהיה בסדר? אורח פורח - שיחה 20:44, 8 בינואר 2012 (IST)
עדיף שיביא ציטוטים מהטקסט המקורי. דניאל • תרמו ערך 20:53, 8 בינואר 2012 (IST)
לא המשכתי לדון כי אינטרנט רימון חוסם לי את השיחה הזאת...
אני חושב בוודאות שאין לתמונות כאלה שום מקום בויקיפידיה, מה הקשר בין התמונה הזאת לערך הזה?! ועיין בשיחה על ערך "לידה".
בכל אופן, נכנסת למלחמת עריכה. כבר כתבתי בפירוט מה ההבדל בין זה לבין "לידה", ולמה אי אפשר להשליך מ"לידה" על זה. תומר - שיחה 06:21, 10 בינואר 2012 (IST)
זה נחמד קישור למתכונים. סקרלט - שיחה 18:14, 13 בינואר 2012 (IST)
זה נראה כמו אתר שמנסה לפרסם את עצמו. אם זה היה קישורים למתכונים ב-ynet נגיד, לא הייתי משחזר. יש כ"כ הרבה מתכונים של כדורי שוקולד ברשת, למה שנקשר דווקא לאתר ההוא? תומר - שיחה 18:16, 13 בינואר 2012 (IST)
אבל למה לקשר לאתר אחר אם בלינק ניתן למצוא כמה ורסיות לכדורי שוקולד. סקרלט - שיחה 18:25, 13 בינואר 2012 (IST)
לא קריטי לי. תומר - שיחה 20:06, 13 בינואר 2012 (IST)
היי. אם פתחת דיון בפרלמנט בנושא - אודה לך אם תוכל לשלוח לי לינק לעמוד המתאים. תודה. קולנואני - שיחה 17:50, 15 בינואר 2012 (IST)
הכללים לפתיחת הצבעה בפרלמנט: "לשם פתיחת דיון חדש בפרלמנט, אנא הכינו הצעה מפורטת ומנוסחת היטב בארגז חול פרטי, דונו עליה בחברת כמה ויקיפדים מנוסים במשך כשבועיים, בררו את כל הסוגיות המתעוררות, ואז גייסו חמש חתימות של תומכים בנוסח הסופי. רק לאחר מכן תוכלו להעלות הצעה זו בפרלמנט." בקרוב אגבש נוסח להצעה, אעלה אותו למזנון, ולאחר מכן אמשיך בשלבים המפורטים לעיל. תומר - שיחה 19:52, 15 בינואר 2012 (IST)
אודה לך אם תוכל לעדכן אותי. תודה. קולנואני - שיחה 20:45, 15 בינואר 2012 (IST)
שסידרת לי את הקישור. לא ברור לי מה קורה איתי:) מתניה • שיחה 14:41, 19 בינואר 2012 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ירוק. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 21 בינואר 2012 (IST)
מה הביא לשינוי דעתי? למה מחקתי? את האמת,אני נפגעתי. הצורה שהתבטאת הייתה פוגעת ולא נעימה לקריאה שפשוט הורדתם לי את כל החשק לרצות לעזור.וזה לא משנה מי צודק או לא יש דרך להסביר, יש דרך להגיב ולצערי אתה בחרת בדרך הלא הנכונה.--Friends147 - שיחה 18:34, 22 בינואר 2012 (IST)
לא התכוונתי לפגוע, אבל אני מבקש שתיקח את העניין לתשומת לבך. תומר - שיחה 18:54, 22 בינואר 2012 (IST)
היי תומר, מחקתי את ההפניה שיצרת ל"יחס רפלקסיבי". המונח קיים גם בדקדוק ומן הסתם גם בתחומים נוספים, ולכן אין סיבה ליצור הפניה דווקא למונח הזה. אלדד • שיחה 12:34, 23 בינואר 2012 (IST)
הפתרון הוא דף פירושונים ולא מחיקה. דניאל • תרמו ערך 12:42, 23 בינואר 2012 (IST)
אין בעיה ליצור דף פירושונים, למרות המחיקה:) מחקתי כרגע, כי ההפניה הייתה מטעה. ברגע שמישהו ייצור דף פירושונים כזה, הרי כבר אין בעיה. אלדד • שיחה 12:57, 23 בינואר 2012 (IST)
דניאל, במחשבה שנייה, עדיף לדעתי לא ליצור דף פירושונים למונח "רפלקסיבי". דף פירושונים עדיף ליצור עבור שם עצם, ולא עבור שם תואר. אלדד • שיחה 12:59, 23 בינואר 2012 (IST)
זה גם מה שאני חשבתי, אבל לא היו לי ראיות.:( TZivyA • אהמ? • 13:01, 23 בינואר 2012 (IST)
יש צורך בהפניה מרפלקסיבי ליחס רפלקסיבי. לרוב אומרים "שוויון הוא רפלקסיבי" ולא "שוויון הוא יחס רפלקסיבי". אתם טוענים שיש עוד משמעויות, ואני מאמין לכם. לכן צריך דף פירושונים, אבל אי אפשר לקבל קישור אדום. דניאל • תרמו ערך 13:05, 23 בינואר 2012 (IST)
הדיון הזה מתארך, משום מה...:) אפשר לקבל קישור אדום, אם ההפניה הקודמת הייתה שגויה. אני סבור שלא צריכים ליצור הפניה קונקרטית מן המילה "רפלקסיבי", כי יש לא מעט הקשרים שבאים בחשבון בשימוש במילה הזאת. לדוגמה, הפועל הזה רפלקסיבי בצרפתית, אבל לא בגרמנית. אלדד • שיחה 13:10, 23 בינואר 2012 (IST)
לא הבנתי. מחקתם את ההפניה כי יש עוד פירושים, אבל אתה חושב שאין סיבה להפנות לאותם פירושים אחרים? אז בו נחזיר את ההפניה המתמטית, כי קישור לשם נחוץ. דניאל • תרמו ערך 13:16, 23 בינואר 2012 (IST)
המקבילה האנגלית: en:Reflexive. לרוע המזל, יש רק ערך אחד שקיים בעברית. סיכום דעתי: שגוי ולא נכון ליצור הפנייה לערך המתמטי בלבד. ניתן ליצור דף פירושונים, כרגע יש רק ערך כחול אחד. מוזמנים. TZivyA • אהמ? • 13:19, 23 בינואר 2012 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני מצטער, איבדתי אותך לחלוטין, דניאל. אני יודע שבאופן לוגי יוצרים הפניה כאשר מקובל על הקוראים שההפניה הזאת מתאימה באופן חד-ערכי למה שהיא אמורה לייצג. במקרה הנתון בוצעה הפניה שגויה. אני עוסק בתחום הלשון, ואני משתמש ב"רפלקסיבי" מדי כמה ימים במשפטים שונים, ולא עלה בדעתי ליצור הפניה דווקא לתחום הסמנטי של פועל שעשוי להיות רפלקסיבי. מישהו יצר בטעות הפניה שמתייחסת אך ורק ליחס רפלקסיבי במתמטיקה. היות שההפניה שגויה, כי למתמטיקה אין בלעדיות על המונח, מחקתי אותה. אם יש הפניות כאלה, כדאי לתקן אותן - אבל לא לשחזר הפניה שנוצרה באופן שגוי, כי מי שהעלה אותה סבור שהיא נכונה רק ל"יחס רפלקסיבי" במתמטיקה. אלדד • שיחה 13:23, 23 בינואר 2012 (IST)
כן, עם זה אין לי בעיה. רק לא מובנת לי ההתנגדות לדף פירושונים. דניאל • תרמו ערך 13:25, 23 בינואר 2012 (IST)
הרגע עמדתי לכתוב שאין לי שום התנגדות לדף פירושונים. אני לא מתכוון לכתוב אותו, אם אתה מעוניין - אהלן וסהלן. אבל פשוט הצעתי לעיל שעדיף בדרך כלל ליצור דף פירושונים לשמות עצם, ולא לשמות תואר. זה הכול:) אלדד • שיחה 13:27, 23 בינואר 2012 (IST)
לדניאל, אני באמת לא מבין מדוע היה כל הדיון על הצורך בדף פירושונים. אף ערך לא מפנה, נכון לעכשיו, מ"רפלקסיבי" ל"יחס רפלקסיבי", ולא אמור היה להיות שום בלבול במחיקת ההפניה. זאת ועוד, מי שכותב "רפלקסיבי" בשדה החיפוש בוויקיפדיה מקבל בראש המופעים את "יחס רפלקסיבי". אז מה בדיוק הייתה הבעיה במחיקת ההפניה? אלדד • שיחה 13:35, 23 בינואר 2012 (IST)
אני לא מיבן את ההתנגדות. יש כמה דברים אליהם מתייחסת המילה רפלקסיבי. אדם שיחפש את המונח צריך להגיע לדף שיסביר לו את זה (זו הרי המטרה של דף פירושונים). צביה מתכוונת ליצור דף פירושונים ברפלקיסיבות. אפשר יהיה להפנות אליו. דניאל • תרמו ערך 13:37, 23 בינואר 2012 (IST)
אני מתלבטת. כמו שאמרתי, יש רק ערך אחד קיים שיכול להיכנס לשם, וזה לא דבר חביב עלי ליצור דף שכולו רק קישורים אדומים (ומבזים). TZivyA • אהמ? • 13:39, 23 בינואר 2012 (IST)
אז האלטרנטיבה היא לא לקשר גם לערך היחיד שקיים? זה אבסורד. או דף פירושונים או הפניה. לא יכול להיות שבגלל שערכי מדעי החברה והרוח הם לא משהו, ייפגעו ערכי מתמטיקה. דניאל • תרמו ערך 13:42, 23 בינואר 2012 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: טוב, אשתדל לענות רק פעם אחת, כי אני קצת עסוק ואין לי זמן להתעסק כל הבוקר במחיקת הפניה מהמילה "רפלקסיבי". אז ככה: אני רואה טעם בהפניה לשם עצם, כי מי שמחפש באנציקלופדיה, מחפש שמות עצם, לא שמות תואר. אני לא אחפש באנציקלופדיה את המילה "מסורבל". אני גם לא אחפש באנציקלופדיה את המילה "מחזורי". את זה אחפש במילון. באנציקלופדיה אחפש מונח, או ביטוי בן מספר מילים. אני גם מקווה שבערך כלשהו לא יעשו שימוש בהפניה שיכולה להתייחס למספר תחומים, כי תהיה בעיה בערך שכזה. בדיוק מן הסיבה הזאת אני מעדיף לא ליצור דפי פירושונים משמות תואר, כי מישהו עוד עלול להשתמש בהם בערך כלשהו (וממילא הם יהיו כחולים, ולא אדומים, אז לא יהיה ברור שנעשתה כאן טעות בהפניה). עד כאן:) להשתמע! אלדד • שיחה 13:43, 23 בינואר 2012 (IST)
לאחר שאמרתי את זה, אם אתה חושב שיש צורך ליצור בכל זאת דף פירושונים מ"רפלקסיבי", למרות שלא ברור לי מדוע, אתה מוזמן בהחלט. אלדד • שיחה 13:49, 23 בינואר 2012 (IST)
את ההפניה יצרתי כי חיפשתי "רפלקסיבי" כדי לוודא שאני זוכר מה זה אומר במתמטיקה, ולא הופניתי לערך על יחס רפלקסיבי. אני חושב שיש היגיון שמישהו אכן יחפש "רפלקסיבי" בשדה החיפוש ולאו דווקא "יחס רפלקסיבי" בכוונה למשמעות המתמטית, בסופו של דבר מדובר במושג די נפוץ במתמטיקה. בדומה, יש לנו הפניות כמו ראשוני, או להבדיל בריטי (שהוא גם שם עצם, אבל לא-פחות שם תואר). אם לא רוצים ליצור פירושונים לשם תואר, אפשר ליצור פירושונים בדף "רפלקסיביות", כפי שהציע דניאל, ולשם להפנות מרפלקסיבי. אלדד, לגבי המונחים בבלשנות - האם בדף פירושונים שכזה שני הפירושים מתחום זה צריכים להיות כינוי גוף רפלקסיבי ופועל רפלקסיבי, כמו באנגלית? (אגב, ראו גם מיוחד:דפים המקושרים לכאן/רפלקסיביות (אנתרופולוגיה), למקרים כאלו בדיוק חשוב קיומו של דף הפירושונים גם לפני שהערכים נכתבו; אני לא רואה בכך שום דבר מבזה; הדבר יעזור ליצור אחידות, כי לפי ויקיאנגלית למשל אותו ערך אמור להיקרא רפלקסיביות (מדעי החברה)) תומר - שיחה 19:48, 23 בינואר 2012 (IST)
אני חושב ש"כינוי גוף רפלקסיבי" ו"פועל רפלקסיבי" אכן מתאימים בעברית, אבל אני לא בטוח שהם מתאימים לדף פירושונים במילה "רפלקסיבי". אחרי הכול, אם כותבים "רפלקסיבי" בשדה החיפוש, המופע הראשון בראש הדף הוא "יחס רפלקסיבי", המונח המתימטי. אלדד • שיחה 23:13, 23 בינואר 2012 (IST)
טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
בלוגרים וויקיפדים - מה משפיע על מה? • SOPA ו-PIPA, מי נגד מי ולמה? • מי הבעלים של התוכן המצוי באתר ויקיפדיה? • מי ניצח בקרב איגרוף בין קאדפי לאסד? • האם גמדים ופיות קיימים בוויקיפדיה!? • האם הוויקיפדיה מעצימה? • ומה חדש בקרן ויקימדיה ובעמותות ויקימדיה ברחבי העולם?
שבת פרשת בשלח בה קוראים את שירת הים. שתהיה שבת מוזיקלית. • כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 15:39, 3 בפברואר 2012 (IST)
שבת שלום גם לך!:) תומר - שיחה 15:40, 3 בפברואר 2012 (IST)
אבקש ממך להוריד את תבנית החשיבות על נושא החבובות, כתיבה ערכים לדמויות הוא חלק מהמיזם, והחבובות היא אחת הסדרות הפופולאריות ביותר שהיו מאז ומעולם. יש עליהם ערך גם בויקיפדיות נוספות, ולא תוכל להיגד שהיא סדרה זניחה. היא בעלת כ-10 סרטים קולנועיים. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 16:02, 3 בפברואר 2012 (IST)
לא הבנתי. לא שמתי תבנית חשיבות על הערך החבובות. תומר - שיחה 16:07, 3 בפברואר 2012 (IST)
שמת את התבנית על ג'ניס (החבובות), הערך נכתב במהלך המיזם שדיברתי עליו מקודם. אבקש ממך להסיר את התבנית בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 16:27, 3 בפברואר 2012 (IST)
לא כאן הוא המקום לדיון. אם לדעת ויקיפד אין חשיבות, אל תדרוש ממנו להסיר - הבהר בדך השיחה מדוע לדעתך יש חשיבות. Botend - שיחה 16:30, 3 בפברואר 2012 (IST)
היי תומר, ערב טוב. ראיתי אותך בשטח ואני מנצלת זאת לשאלה. כל הציטוטים בערך סבסטיאן מינסטר, הפכו לריבועים. האם זוהי תקלה של המערכת??? סוף שבוע נעים, אילי, --אילילה - שיחה 19:35, 3 בפברואר 2012 (IST)
האמת, שאצלי הם מופיעים. תוכלי לצרף צילום מסך? תומר - שיחה 19:36, 3 בפברואר 2012 (IST)
איך אני מעבירה לך את הצילום?--אילילה - שיחה 19:39, 3 בפברואר 2012 (IST)
המשך: בדקתי עכשיו באקספלורר ושם הכל תקין. הבעייה בגוגל כרום. --אילילה - שיחה 19:44, 3 בפברואר 2012 (IST)
ציטוטים מופיעים בגופן שונה ("דוד"). יש מקרים בהם משום מה הדפדפן או מערכת ההפעלה ממפים את הגופן הזה למערכת גופנים שלמרבה הפדיחה לא כוללת עברית, ובמצב זה מופיעים ריבועים. קשה מאד לשים את האצבע על הבעיה בדיוק (כלומר בצורה שתאפשר למצוא פתרון שעובד תמיד). בחלק מהמקרים סגירת הדפדפן ופתיחתו מחדש פותרת את הבעיה, וב-90% משאר המקרים ריסט למחשב מרפא אותה. כאמור, אם הייתה לי דרך לייצר את הבעיה בצורה הדירה, הייתי מנסה למצוא פתרון מערכתי יותר. קיפודנחש - שיחה 19:47, 3 בפברואר 2012 (IST)
תודה לשניכם, הם חזרו כמו גדולים, לאחר הפעלה מחדש של הכרום. אילי, --אילילה - שיחה 19:57, 3 בפברואר 2012 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מלח. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:00, 4 בפברואר 2012 (IST)
תומר היקר שלום, הסרתי את תבנית החשיבות. הצלחת לשכנע אותי. על הערך בולט (דמות) שאני יוצר, הולך להיות חשיבות אינציקלופדית. יהיה כתוב בו על תהליך יצירת הדמות, יצירת אופיו, ועד להפקת הסרט. אבקש שאחרי שאסיים לערוך את הערך, תגיד לי בבקשה בדף שיחתי, אם יש לו חשיבות או אין לו מבחינתך. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 13:24, 6 בפברואר 2012 (IST)
תומר, ברצוני לנסות שוב לשכנע אתכם על חשיבותו של הערך "יואב בלום", ראשית, ראיתי שאתה מדבר על כך שתפקיד סגן יו"ר הקונגרס היהודי העולמי- ישראל , לא בעל ערך אינציקלופדי. למרות שאני חולקת עמך על כך, בעיני כל אדם אשר מכהן בתפקיד ציבורי כלשהו הינו בעל חשיבות אנציקלופדי. אך מלבד תפקיד זה, בלום כיהן ומכהן בתפקידים נוספים הרלוונטים לחשיבות הערך. כמישהי הנעזרת בויקיפדיה בקביעות, אני נעזרת רבות בעיקר אחר שבאמצעי התקשורת השונים אני פוגשת בשם שאיני מכירה (הן היוצרים עצמם והן על מי שמדברים) וכן במסגרת הלימודים, חשוב שבויקיפדיה יהיה מידע בלתי נדלה על כל הרלוונטי לציבור- כל מי שמכהן בתפקידים ציבוריים, מפרסם מאמרים פובליציסטיים בעיתונות המקוונת וכו. מקווה שהצלחתי מעט לשכנע אותך..Shiha - שיחה 12:01, 16 בפברואר 2012 (IST)
תומר, תוכל ליצור את התבנית את הזו, אני צריך אותה לערך שאני כותב, גביע אסיה בכדורגל 1992. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 17:44, 16 בפברואר 2012 (IST)
לא ברור לי מה התבנית אמורה לכלול. תומר - שיחה 17:46, 16 בפברואר 2012 (IST)
אני לא ממש מבין בזה. נסה לפנות למשתמש:ofekalef. תומר - שיחה 17:56, 16 בפברואר 2012 (IST)
היי, תוכל לבדוק את הערך לפני שאעביר אותו למרחב הערכים? בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 19:34, 16 בפברואר 2012 (IST)
לאחר עמדות של כמה משתמשים, הערך נבדק והועבר. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 20:36, 16 בפברואר 2012 (IST)
אני שמח לראות שהפעם לא העברת את הערך לפני התייעצות עם משתמשים אחרים. המשך כך. אבל, אמרתי שתיתן קישור לערך בלוח המודעות. לא שתפנה למשתמשים בדף שיחתם. פנית ל-11 משתמשים, זו לא הדרך. אם תפנה כך בכל ערך שתכתוב, זה יהיה סוג של ספאם. לפיכך פנייה סיטונית למשתמשים לא נהוגה. להבא תן קישור בלוח המודעות וחכה שמישהו יגיב בדף השיחה של ארגז החול, ייתכן שייתן הערות אליהן יהיה צורך להתייחס ותן לו להעביר בעצמו את הערך. תומר - שיחה 20:57, 16 בפברואר 2012 (IST)
היי תומר, מדוע שמת את תבנית עריכה שוב על בן מוטלסון?, הרחבתי קצת על התואר הראשון שלו בערך, וגם על השני, תוכל לקרוא/לתקן ולבסוף להוריד את התבנית? בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 08:40, 18 בפברואר 2012 (IST)
יש שם שתי הערות שלי בדף השיחה, שעדיין דורשות תיקון. אולי אתקן את זה בהמשך היום ואסיר את התבנית. תומר - שיחה 09:01, 18 בפברואר 2012 (IST)
מדוע תמכת במחיקה של הפסקה שלי ב-FXP?
יתכן שהפסקה היא חד צדדית, אך גם הפסקה הפותחת חד צדדית.
היות שלא מוחקים את הערך מדוע לא מתקנים את הפסקה העליונה?
ויקיפדיה מתעלמת מיחס של ההנהלה בצורה ברוטלית ובצורה אנטי-דמוקרטית.
דף השיחה של הערך כמשל.
בפיסקה כתוב "... חלק מבוסס על שמועות" משמע הפסקה היא לא דבר פרופגנדה,
ניתן לתקן למתן, אך למחוק?
Anti-fxp - שיחה 14:50, 18 בפברואר 2012 (IST)
אני לא רואה אף סוג של חוסר נייטרליות בערך בצורתו הנוכחית. אם יש כזה, ציין בדיוק אילו משפטים לוקים בחוסר נייטרליות לדעתך. תומר - שיחה 15:44, 18 בפברואר 2012 (IST)
מה הקשר? מועדון\מסעדה שפשוט נקרא בשם "קזינו" צריך להיות מוזכר בפסקה "קזינו בישראל"? זה שקול להוספת המשפט "התרנגול הכחול היא מסעדה בשרית הממוקמת בצפון תל אביב", לתוך הערך "החי של ארץ ישראל". מתן – שיחה – 13:19, 20 בפברואר 2012 (IST)
הפסקה מסקרת בין היתר את השאלה של פתיחת/אי-פתיחת קזינו בישראל. אם יש מי שמכיר את "קזינו בת גלים", ולא יודע בדיוק למה שימש, הוא יצפה למצוא אותו מוזכר בפסקה זו. יש צורך להבהיר שבעבר פעל בישראל "קזינו בת גלים", אך הוא בעצם לא היה קזינו. המקרה של ה"תרנגול" אינו שקול, כי "תרנגול" זה לא סוג של מסעדה, וכי יש הרבה מסעדות שקוראים להן "תרנגול". יש להפעיל שיקול דעת לכל מקרה. תומר - שיחה 11:32, 21 בפברואר 2012 (IST)
אם יש מי שמכיר את קזינו בת גלים ולא יודע בדיוק למה הוא שימש, הוא מוזמן לקרוא את הערך קזינו בת גלים.
בפתיח הערך כתוב: "קזינו הוא מקום המרכז פעילות הימורים".
בהמשך כתוב: "בשנות השלושים והארבעים של המאה ה-20 פעל על שפת הים בבת גלים בניין מפואר, שנודע כ"קזינו", אשר שימש את המעמד הגבוה והקצינים הבריטיים. ואולם, בבניין זה לא התקיימו הימורים"
אזי, הבניין הנ"ל מוזכר בערך רק מכיוון שהוא נקרא "קזינו" (או "קזינו בת גלים", זה לא משנה). מה ההבדל בין זה לבין לכתוב בערך תרנגול על מסעדה שנקראת תרנגול? מתן – שיחה – 23:37, 23 בפברואר 2012 (IST)
כמו כן מבדיקה שעשיתי התברר שהמשפט הוסף לערך ע"י אורלינג תחת אייפי אנונימי. מתן – שיחה – 23:42, 23 בפברואר 2012 (IST)
זה לא עד כדי כך עקרוני בשבילי. תומר - שיחה 17:07, 24 בפברואר 2012 (IST)
היי תומר, תוכל לתקן היום בדחיפות את הערך "בן מוטלסון" ולהוריד את התבנית. מחר אני הולך לראיון, ומציג ערכים שכתבתי וביניהם הוא. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 14:33, 20 בפברואר 2012 (IST)
ערכתי אותו. ראה את השינויים שביצעתי ולמד מדוע הערך דרש עריכה. תומר - שיחה 12:01, 21 בפברואר 2012 (IST)
היי, התחלתי ליצור את הערך, לדעתך יש לו חשיבות? שים לב שיש לו בינוויקי בעשרים ויקיפדיות. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 11:57, 22 בפברואר 2012 (IST)
אני לא מתעניין בכמה בינוויקי יש לו, זו אף פעם לא שאלה מעניינת. אבל במקרה הזה כמובן מדובר בדמות ספרותית קאנונית, ולכן היא עקרונית זכאית לערך. מה שעליך לשאול את עצמך זה: מדוע אני כותב ערך נפרד על הדמות? מה יועיל ערך כזה יותר מהרחבת הערך על הספר פינוקיו? איזה מידע אני יכול לכתוב בערך הזה שלא מתאים להופיע בערך על הספר פינוקיו? תומר - שיחה 12:12, 22 בפברואר 2012 (IST)
חודש אדר!
משנכנס אדר מרבין בשמחה חודש טוב ושמח • כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר
היי, תוכל לעזור לי לתרגם משפט בערך?, המשט הוא: They purchased land which was mostly semi-arid, although much had been rendered untillable by deforestation, soil erosion and neglect. בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 19:28, 25 בפברואר 2012 (IST)
הם רכשו אדמות שהיו ברובן בסביבה צחיחה-למחצה, אם כי חלק ניכר מהאדמות היה בלתי ניתן לעיבוד חקלאי כתוצאה מכריתת עצים, מתהליכי סחיפה ומהזנחה. תומר - שיחה 19:48, 25 בפברואר 2012 (IST)
תוכל לעזור בעוד משפט? המשפט הוא: Annual renewable water resources are about 5.6 billion cubic feet (160,000,000 m3), of which 75% of which is used for agriculture. תודה רבה!, בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 20:02, 25 בפברואר 2012 (IST)
אני בדיוק זז... תומר - שיחה 20:07, 25 בפברואר 2012 (IST)
שבת זכור: "זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם" • כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 16:32, 2 במרץ 2012 (IST)
היי תומר, אני מזמין אותך להצטרף למיזם הזה. מטרתו היא להכחיל/להגדיל את הערכים שהיו בעבר ב"לטיפול דחוף" ולא טופלו. אם תצטרף, בבקשה שים אותך בלשונית "משתתפים ומשתתפות". בברכה, Dekel E•שיחה, עזרו ותרמו למיזם החבובות. 17:21, 2 במרץ 2012 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא סגול. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:01, 3 במרץ 2012 (IST)
האם תסכים להעמיד עצמך להצבעה (או, אם יש כאן עניין של צניעות, שמישהו אחר יציע אותך)? כבוד - קיפודנחש - שיחה 19:29, 3 במרץ 2012 (IST)
ביום שישי הקרוב, 9 במרץ, בשעה 10:00 יערך סיור אלף מילים בלב תל אביב. נפגשים בשדרות רוטשילד מס' 16. דרור - שיחה 14:06, 7 במרץ 2012 (IST)
פורים שמח!
"בארבעה עשר, ונוח בחמישה עשר בו, ועשה אותו, יום משתה ושמחה." חג פורים ושושן פורים שמח • כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר
שבת שלום תומר,
הסתכלתי ברשימת המעקב שלי וראיתי ששינית את ההרשאות שלי "מ(כלום) לבדוק עריכות אוטומטית". ברשותך, רציתי לדעת מה זה אומר בעצם? הכובען המטורף - שיחה 13:59, 9 במרץ 2012 (IST)
ראה ויקיפדיה:בדוק עריכות אוטומטית. המשמעות היא שקודם עריכותיך סומנו באופן אוטומטי "לא בדוקות", ואז מנטרים או מפעילי מערכת סימנו אותן כבדוקות לאחר שהם בדקו שהן בסדר. לאחר השינוי, העריכות שלך מסומנות אוטומטית כ"בדוקות". תומר - שיחה 16:53, 9 במרץ 2012 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בית. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:00, 10 במרץ 2012 (IST)
חששתי לרגע שנהייתי סינלי, אני לוחץ עריכה, ואני מגלה שאומנות מסומן, חששתי... • חיים 7 • (שיחה) • כ"א באדר ה'תשע"ב • 21:08, 15 במרץ 2012 (IST)
בערך שק לי בתחת הורדת את התמונה שהוספתי. אני חושב שהיא כן מוסיפה לערך ויש להחזיר אותה. Hobo X Hobot 18:41, 19 במרץ 2012 (IST)
התמונה אינה מוסיפה לערך. תחשוב איזה קומיקס דומה ניתן להוסיף לערך כוסית, ותחשוב האם גם הוא יוסיף לאותו ערך. תומר - שיחה 19:15, 19 במרץ 2012 (IST)
אני עדיין חושב שיש עניין שהתמונה תהיה בערך. פניתי לדוד שי והוא אמר שאין לו דעה בעניין. איך אמורים להכריע? Hobo X Hobot Xהביעו את דעתכם 09:03, 20 במרץ 2012 (IST)
ניתן לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ולהפנות אליו מלוח המודעות. תומר - שיחה 14:11, 20 במרץ 2012 (IST)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא תחתית. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:00, 24 במרץ 2012 (IST)
בדיוק בצורה הזאת? לא בדיוק, לא העתקתי מילה במילה, עד כמה שאני מכיר את עצמי וזוכר נכון. זה עיבוד של מה שנכתב. אדם נבו•שיחה 21:33, 25 במרץ 2012 (IST) (שכחתי לחתום. לא הייתי פה - שיואו, מזמן.)
תודה לכל המאחלים!:) תומר - שיחה 13:23, 2 באפריל 2012 (IDT)
אני כבר חצי שנה מחכה לתשובה ואין אף אחד. אתם יודעים שאתם נותנים פה לחדשים יותר תחושה של לא רצויים? את זה הרבה אומרים. אתם נותנים לאחריים להרגיש שהויתיקים מויקיפדיה הם יותר חשובים, הם יקבלו תשובה, אליהם ייתייחסו גם אם הם לא צודקים ולכן ויקיפדיה העברית גם נראת ככה. בדנית, כאשר האות C נמצאת לפני האות I תשמע כ-ס ולא כ-ק, וזוהי עובדה. תתביישו לכם שאתם בכלל לא מתייחסים. למה אתם בכלל מבקשבים רשות?לא.--Friends147 - שיחה 17:41, 31 במרץ 2012 (IDT)
היכן כתבת בעניין לפני חצי שנה? אני רואה שכתבת בעניין זה רק לפני שבוע. בכל אופן, בשביל לקבל תגובות צריך לפרסם את הדיון בויקיפדיה:לוח מודעות, או להוסיף תבנית:שינוי שם. שוחזרת פעמים רבות בעניין זה, על ידיי ועל ידי אריה ה. אבל המשכת לחזור על עריכותיך. אני לא מבין איזו רשות אמורים לבקש? לבטל את העריכה שלך? אם כך, האם אינך אמור לבקש רשות לערוך את הדף באותה מידה? כתבתי לך תגובה בשיחה:קימבר סטרלינג והסברתי לך מה אתה צריך לעשות (להגיב ולהפסיק במלחמת העריכה), אבל לא הקשבת ולא הגבת בדף השיחה הנ"ל, ולכן לא נותרה לי ברירה אלא להזהיר אותך שאם תמשיך בכך - תיחסם. תומר - שיחה 17:46, 31 במרץ 2012 (IDT)
2. "עיצורים בכתב הדניהעיצורים B, F, H, K, L, M, N, P, S, V, Q, X נהגים בדומה לאנגלית.
J - י' עיצורית או Y באנגלית.
C - לפני התנועות E או I נשמעת כ-S ונשמעת כ-K בכל מקום אחר..."--Friends147 - שיחה 17:51, 31 במרץ 2012 (IDT)
תמשיך את הדיון בדף השיחה של הערך. תומר - שיחה 17:53, 31 במרץ 2012 (IDT)
שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בוקר. שבוע טוב, ערן בוט - שיחה 19:00, 31 במרץ 2012 (IDT)
היי תומר, ראה את ההערה שלי בדף השיחה של בלזק. Noon - שיחה 00:39, 1 באפריל 2012 (IDT)
אני רוצה להכין את הערך של הסרט חיילי צעצוע וראיתי שמחקת אותו בעבר. מה היתה הסיבה? ―Gabihaviv (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
כיוון שהערך שעלה היה מועתק מהדף הזה והיווה הפרת זכויות יוצרים. אין בעיה לכתוב אותו מחדש, בלי הפרות של זכויות יוצרים. תומר - שיחה 17:20, 1 באפריל 2012 (IDT)
מוטב מאוחר מאשר בשנה הבאה. הרבה מזלטוב!כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 02:21, 6 באפריל 2012 (IDT)
מעט באיחור - מזל טוב:-) . דני. Danny-w • שיחה 20:04, 15 באפריל 2012 (IDT)
שלום תומר, קודם כל, יום הולדת שמח עד 120+ מתוך אושר ובריאות. ודבר שני נראה לי שאחרי כמה עריכות
בערך: הארי פוטר ואבן החכמים של כמה חודשים אפשר להעמיד אותו שוב לדיון לערך מומלץ, לא? יענקי • שיחה • י' בניסן ה'תשע"ב 16:20, 2 באפריל 2012 (IDT)
תודה:) לגבי הארי פוטר - קודם כול, אני כבר לא אחראי מומלצים, ערן החליף אותי בתפקיד. דבר שני - לא בוצעו בערך שינויים משמעותיים מאז שעלה בפעם הקודמת (זה השינוי היחיד), כך שנראה לי מיותר להעלות אותו שוב. הבאתי לברוקולי בזמנו כמה מקורות להרחבת הערך, אבל לא ידוע לי מה מצב התקדמות העבודה על הערך. תוכל לשאול את ברוקולי מתי הוא מעריך שניתן יהיה לדון בערך שוב. תומר - שיחה 20:35, 2 באפריל 2012 (IDT)
שלום תומר. ברכת חג פסח שמח לך ולמשפחתך. יואב ר. - שיחה 11:51, 5 באפריל 2012 (IDT)
תודה, גם לך:) תומר - שיחה 12:57, 5 באפריל 2012 (IDT)
חג הפסח
"וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַה'" חג אביב שמח ופסח כשר • כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 15:29, 6 באפריל 2012 (IDT)
אשמח להיוועץ בך בנוגע לערך תכנית חבצלות.
אני מודע לעובדה שהערך אינו מהמשמעותיים לויקיפדיה, אולם הוא משמעותי לנו.
אני משרת בתכנית, ונתבקשתי לעדכן את הערך בהתאם לשינויים שנעשו לתכנית, במטרה לשקף למלש"בים מה היא התכנית באמת.
מדובר בתכנית חדשה (הוקמה בשנת 2005), ועל כן חלים בה עוד שינויים רבים, שינויים שלא באו לידי ביטוי בערך הויקיפדי מאז הקמת הערך.
ברצון לתרום, הן לתכנית והן למאגר המידע ולנכונות החומר בויקיפדיה, שיניתי את הערך והתאמתי את הכתוב בו למציאות.
עכשיו ארצה להיוועץ בך - עריכתי את הערך גררה הד גדול מצד כותבים נוספים, ששינו את הערך והתאימו אותו למקורות חיצוניים מסויימים, שכאמור אינם תואמים את המציאות.
לאחר מלחמה גרסאות ננעל הערך. כעת קיבלתי הדרכה לגבי הצורך בסימוכין, ואבקש לשחרר את הערך במטרה שאוכל לערוך אותו מחדש תחת הגבלת הסימוכין.
בנוסף, אשמח לשמוע את ביקורתך לגבי אופי העריכה במטרה לשמור על הערך אמיתי ותואם את ערכי ויקיפדיה.
אשמח לקבל תשובתך והתייחסותך.
Shechter26 - שיחה 18:34, 22 באפריל 2012 (IDT)
העריכות שלך (או של מישהו אחר כי חלק מהעריכות בוצעו מכתובת IP) היו לא נייטרליות. קרא בבקשה את מדריכי הכתיבה העוסקים בכתיבה נייטרלית. בינתיים אתה יכול להציע את השינויים שאתה רוצה להכניס בערך בדף שיחת הערך. גילגמש • שיחה 21:13, 22 באפריל 2012 (IDT)
גילגמש שלום, אשמח אם תוכל להאיר את עיני ולהראות לי היכן וכיצד אני צריך לשפר את הערך שערכתי. אולם, העריכה המחודשת עושה עוול עם התכנית, שכן היא לא משקפת כלל את שהיא. עקב היות התכנית חדשה, לא קיימים סימוכין רבים לשינויים שערכתי, דבר בעייתי ללא ספק, אך בין זה לבין העריכה מחדש שלך. אשמח אם תוכל להסיר את הנעילה, לתת לי לשפץ בשנית את הערך ולעזור לי דרך הכוונה של הכתיבה, ולא דרך הרס של מה שעמלתי עליו. כפי שאתה רואה אני משתמש חדש, בעל רצון עז לתרום. אך מה אני אמור להבין מכך שאת הערך הראשון שערכתי (אולי באופן שגוי, עדיין ערך ראשון) הפכו על פיו והתייחסו לעריכתי כקליפת השום - ובמיוחד בנושא כה חשוב לי, ובו אני באמת מבין.
הסרתי את הנעילה מן הערך, כיוון שהתרשמתי שאתה נכון ללמוד ולשפר את הערך בהתאם למקובל כאן. הסיבה שהוא ננעל מלכתחילה היא שהוא נכתב כמו שופר של המערכת הצבאית, והייתה לו הרגשה של כנס צבאי. ניסוחים לא אנציקלופדיים לדוגמה: "נחשבת לתוכנית הדגל של אגף המודיעין ולתוכנית מצוינות מן היוקרתיות שמציע צה"ל" (סופרלטיבי ומאדיר), "חשוב לציין שהתכנית מיועדת לבנים ולבנות כאחד" ("חשוב לציין" זה מיותר, ובאופן כללי זה נראה כמו טקסט המיועד למלש"בים, שהם לא בהכרח קהל היעד של הערך, אלא של כנסים צה"ליים על התוכנית). עוד לגבי הנעילה - פעמים רבות במקרים כאלו אנשים רק רוצים לכפות את גרסתם, וכאשר יש "מלחמת גרסאות" על הערך, אנחנו נאלצים לנעול אותם כיוון שלא ניתן לאפשר מצב שכזה. בברכה, תומר - שיחה 10:34, 23 באפריל 2012 (IDT)
נ.ב., לא בדקתי, אבל אם נעזרת בניסוחים ממקומות אחרים - אין לעשות זאת, כיוון שזו הפרת זכויות יוצרים. תומר - שיחה 10:35, 23 באפריל 2012 (IDT)